|
Jeg læser HA og har lige fået 6 i statistik i dag og fik sidste år 5 i driftøkonomi, men bortset fra dem har jeg alligevel et snit på omkring 7.5. Lige nu er jeg bare så skuffet over de før nævnte karakterer og føler mig godt nok temmelig dum Hvor meget tror i så dårlige karakterer kommer til at påvirke en senere i livet når man skal søge job? Har fra HH et snit på 8.2 så det var jo fint nok. Håber ikke det er et for dumt spørgsmål? Men er godt nok meget skuffet lige nu. |
Hvor vigtig er karakterer?
|
Da jeg fik mit første job var de totalt ligeglade med uddannelse og karakterer, det handlede kun om erfaring. Jeg har aldrig i mit liv fremvist mit eksamensbevis, såeh.. dårlige karakterer vil ikke nødvendigvis hjemsøge dig, men som sagt - det kommer an på hvad du vil og hvilken vej du går - samt de mennesker og firmaer du møder på vejen :) |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Det er kun idag, du er nede over karakterene. Viljen til at få det rigtige job for dig er langt vigtigere, og som andre har sagt så kender jeg mange der bliver tilbudt "gode jobs" uanset karakter. Det handler i meget højere grad om at kunne sælge dig selv. Om dine karakterer diskvalificerer dig i dit studie ved jeg til gengæld ikke et hammerslag om. Have a coke and a smile. hilsen Jan |
|
Tror ikke du skal ligge så meget i det - gør jeg i hverfald ikke - læser også selv HA.almen og vist nået nogenlunde lige så langt som dig. Jeg er ret overbevist det handler du har taget en HA og om hvad du skriver om i din bachelor - din karakter i den enkelte fag er lidt underordnet, men selvfølgelig vil du sidde og arbejde med statistik vil de kigge på det, men så har du nok også fået en anden karakter. Virksomheder tillægge vist reelt intet værdi til barcheloren så det er først efter du har læst en kandidat at du kan bruge uddannelsen rigtig til noget. Din HH karakter er ligegyldig. Sørg i stedet for et studierelevant job, meld dig ind i Stardust, får lavet noget frivilligt CBS-arbejde osv. - hvis det ellers er i København du læser. Held og lykke med det hele. |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Går det helt galt kan du jo altid blive iværksætter ![]() mvh Carsten |
|
Jeg tror ikke der er ret mange der kigger på karakterer. Måske vil de have et kopi af dit eksamensbevis, men det er kun for at se om du reelt har den eksamen, du skriver du har. Jurister - de går vist ret højt op i tallene. Personligt har jeg aldrig skulle vise karakterbogen... Så fat mod ![]() |
Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
|
Tillykke med dit 6 -tal. Du har bestået dit fag ;-) Jeg tror ikke at dit middel gennemsnit kommer til at bremse dig. Det handler ikke så meget om karakterer, men mere om karaktér.. / Charly |
|
ud som cand.polit. med et snit på godt og vel 10, men simpelthen ikke kunne få et ''ordentligt'' arbejde. Hans studiekammerater væltede ud på jobmarkedet og tog alle de gode jobs. Fyren med det høje gennemsnit havde siddet i Irma hver lørdag, for det var afstressende at lave noget der ikke krævede så meget hjerneaktivitet til afveksling. De andre, tja.. de havde nok ikke arbejdet i Irma ![]() |
|
En person der har sat i Irma har bevist, at han/hun ikke er bange for at tage en lortetjans når det er påkrævet. mvh Carsten |
|
Ja, det kan du have ret i mht. viljen til at tage et slæbejob. Pointen var selvfølgelig at de som fik et job, havde haft noget mere studierelevant end et Irma-job. |
Bliv gratis medlem