Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge kategorier fra andre hjemmesider?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg står og skal lave en hjemmeside, hvor jeg skal bruge nogen kategorier inden for virksomheds brancher - må man gerne tage dem fra lignende sider?

De bedste hilsner

Anders

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:56

Ja da, det er lidt svært at lave nogen område specificeret hjemmeside hvis ikke man kan bruge samme kategorier som konkurrenterne, dem har de heldigvis ikke copyright på...;)

Det ville jo også være utroligt svært for mig at skulle sælge tagentrepriser hvis ikke jeg kunne skrive nyt tag eller tagrenovering i mine kategorier.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig må du ikke stjæle andre folks kategori struktur ... du må selv lave din egen, eller betale dig fra at få lov at bruge en eksisterende. Det er folk ejendom ligeså vel som det andet indhold på deres sider.

Læs evt her: http://da.clausheinrich.com/kopi-kataloger/

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:31

Nu skriver han jo ikke kategori struktur, men at han vil kigge på konkurrenternes side for at finde nogle kategorier selv, eller inspiration til valg af kategorier.

Det der skrives om på den hjemmeside er jo hele strukturer og kategori beskrivelser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså vi kan ikke bøje ordene her, han skriver ordret "må jeg tage dem fra andre sider" ... der er svaret klokkerent "nej" det må man ikke!

Hvis han mener noget andet må han jo sige det, men som udgangspunkt er det eneste rigtige svar på hans spørgsmål hermed givet :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:46

Mikkel Mikjær Christensen:

Altså vi kan ikke bøje ordene her, han skriver ordret "må jeg tage dem fra andre sider" ... der er svaret klokkerent Yes"nej" det må man ikke!

Hvis han mener noget andet må han jo sige det, men som udgangspunkt er det eneste rigtige svar på hans spørgsmål hermed givet :)

YesJEPS - NEJ det må man ikke .

Trådstarter skrev "må man tage dem fra lignnde sider"  N E J

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:16

Man må ikke hvis man ser det moralsk an.

Men er det ulovligt ??? Tongue Tied . Det tror jeg ikke, man kan ikke tage patent på hverdags ord/begreber. Man kan heller ikke tage patent på f.eks.

• Bukser

- Røde Bukser

- Blå Bukser

- Grønne bukser

Vil det sige at hvis jeg havde f.eks den opdeling på min hjemmeside, så er det kun mig som har ret til den?

Finder jeg ikke logisk! :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:20

Dino:

man kan ikke tage patent på hverdags ord/begreber.

Fuldstændig korrekt det kan man ikke. Patenter er noget man udtager på en opfindelse men har lavet ... det kan være en ny form for mekanisk indretning, noget kemisk eller noget helt tredie, men fælles for dem er at det skal være en fysisk ting man kan tage og føle på.

Her er tale om ganske simpelt copyright, fyren har opbygget en hjemmeside med noget indhold på. Hans kategoristruktur er en del heraf og derfor har han selvfølgelig copyright på det. Jeg kan umiddelbart godt forstå vi har så mange problemer med pirater hvis så simpel en situation kan drages i tvivl.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:38

Mikkel Mikjær Christensen:
Her er tale om ganske simpelt copyright, fyren har opbygget en hjemmeside med noget indhold på. Hans kategoristruktur er en del heraf og derfor har han selvfølgelig copyright på det. Jeg kan umiddelbart godt forstå vi har så mange problemer med pirater hvis så simpel en situation kan drages i tvivl.

Jamen kopiere han hele hans struktur så er vi da helt enige, men vælger ham blot nogle kategorier og ikke hele hans struktur, så er det jo normalt og forventet hvis de er i samme branche, og derved tilbyder præcis de samme services.

Men for ikke at trække den længere, vi er helt enige om at han ikke må kopiere hans konkurrenters struktur, men kan sagtens have samme kategorier / emner i hans menu, uden at have kopieret fra hans konkurrenter, så længe strukturen er anderledes.

Nu skriver han også sider, så opfattede det som om han ville mikse hans ud lignede sider, og ikke direkte copy/paste.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)