Jeg har webshoppenwww.starfit.dk, hvor konceptet er tøj til piger og kvinder i store størrelser (42+) med en besparelse på min. 25% på alle mærkevarer (lidt a la Smartgirl - bare i store størrelser). Mine eksisterende kunder er loyale og aktive, hvilket bl.a. kan ses på høj respons ved nyhedsbreve.
Jeg bliver jævnligt kontaktet af diverse firmaer, som lover guld og grønne skove med Google adwords etc., så nu har jeg en vaskeægte udfordring retur til alle som mener, at de har styr på online markedsføring (inkl. Google Adwords og Facebook ads).
Hvem tør stå ved deres evner og lave en no-cure-no-pay kampagne, hvor jeg tilbyder en % af omsætningen på de ordrer, der kommer fra online markedsføring?
PS. Og her er der virkelig tale om no-cure-no-pay - ikke noget med at "vore timer er gratis, men du skal selvfølgelig selv betale Google traffik etc".
Jeg synes også du skal overveje affiliate marketing. Der bliver folk kun betalt en provision af salget, det kan f.eks. være en procentdel af salgssummen eller en fast pris pr. salg der skabes.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk
Hvis du sende følgende data: Konventeringsprocent, Gns. ordre størrelse for de seneste 3 måneder, samt den kommision du er villig til at give, så skal jeg nok se om det er en opgave for mig. Har du noget analytics data vil jeg også gerne se det.
Men uanset hvad, så er det under alle omstændigheder en relativt dyr måde for dig at blive markedsført, kontra de andre afregningsformer.
Som tommelfinger regel så vil jeg ikke kaste mig ud i sådan en opgave, uden at være sikker på at tjene penge. Jeg tager den "økonomiske risiko" og det betales der jo i sidste ende ekstra for :-).
Jeg er helt med på at affiliate marketing kan være meget interessant og en evt. samarbejdspartner er velkommen til at benytte sig af dette.
Finten for mig er, ikke at bruge tid på at finde ud af, hvor jeg får mest ud af at annoncere, overvåge effekten etc.
Jeg er klar over, at nogen vil mene, at den kan blive ualmindelig dyrt i den sidste ende, men det kommer jo an på, hvordan man ser på det. Hvis jeg kan tjene flere penge på at outsource opgaven og samtidig få mere salg i shoppen, så har jeg svært ved at se, at det er en dårlig forretning.
Tjekkede lige Jeres kategorier og 12 gange fik jeg at vide, at I sender til Danmark, Grønland og Færøerne - Fint nok, bortset fra at jeg skulle klikke på krydset hver gang.
Mit råd vil også være at finde ud af hvor stor en procentdel du vil/kan give til affiliates og herefter finde et godt affiliatenetværk (f.eks. partner-ads). Giv affiliates lov til at benytte Facebook og AdWords. Hvis procentsatsen er høj nok, så skal du bare se løjer, så skal der nok være en del affiliates, der forsøger sig med at køre kampagnen direkte.