Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ønskes vedr. "opstartslager"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Amino''er :)

Jeg har læst med her på debatten i noget tid efterhånden, da jeg har et stort ønske omkring opstart af en webshop.

Der melder sig naturligvis 1000 spørgsmål, en del hvoraf jeg allerede har fundet svar i dette fantastiske forum!

Mit første spørgsmål går på:

Hvordan stiller jeg mig i forhold til antal af hver varenummer på hylden, den dag jeg starter?

Et tænkt eksempel......: www.superduperværktøj.dk

Sæt 1: 1/4" topnøglesæt.

Sæt 2: 3/8" topnøglesæt.

Sæt 3: 1/2" topnøglesæt.

Sæt 4: 3/4" topnøglesæt.

1/4" Er billigst, men ikke meget solgt.

3/8" Er lidt dyrere, lidt brugt, bliver solgt lidt.

1/2" Er endnu dyrere, MEGET brugt,. bliver solgt meget.

3/4" Er meget dyrt, meget LIDT brugt, bliver solgt MEGET lidt.

Ovenstående er min "fornemmelse" af markedet, men er det nok at basere mine indkøb på?

Såfremt ovenstående model holder stik, det kræver selvfølgeligt meget omkostningstunge analyser osv. eller hvad?

Så melder der jo så et nyt ?. Køber jeg 5/25/50 eller 100 1/2" sæt hjem inden opstart?

Det ville jo være meget surt at have udsolgt indenfor 3 dage!

Men omvendt er det jo utroligt svært at starte med at have varelager til halve og hele år. 

Jeg er klar over at det selvfølgelig afhænger af om den pågældene vare, skal genbestilles hos virksomheden "nede af vejen" -eller fra Taiwan.

Jeg mangler virkelig "input" omkring dette emne såeeeeeeee: SKYD!

-Og stil mig gerne 1000 spørgsmål, det kan sikkert afklare en masse ting.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:27
Hej Jens, det er uden tvivl et meget relevant spørgsmål.

Det afhænger naturligvis dels af hvor du får dine varer fra. For kan du få dem på lager på relativt kort tid, så er det jo ikke det store problem at få udsolgt.

Det afhænger jo også af hvordan din opstart er. Starter du blidt op, eller kører du med store dyre marketingskampagner fra dag 1? Isåfald er det jo rigtig surt at løbe tør for varer.

Hvis du kører webshop i "mindre målestok" så vil jeg anbefale dig at købe ganske få af hver vare, så du får en fornemmelse af flow''et.

Jeg vil tro, at det i mange tilfælde, bedre kan svare sig at måtte afvise lidt kunder, eller lokke med lidt rabat grundet ekstra lang leveringstid, end at brænde inde med store mængder varer.

Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 21:47
Det er helt klart i "mindre målestok". Ja, alt er jo relativt!

Men regner med følgene udmiddelbart:

Butiksløsning: GoldenPlanet OpenBizBox. Har prøvet en demo og det virker som det rigtige for mig.

150-200 varenumre.

Kapital til indkøb: Kr.100.000-150.000,-

Indkøbspris vil svinge fra (cirka) kr.10 til kr.1500,-

Kontor/lager etableres i eksisterende virksomhed (familie)

Indkøb af pc/printer/programmer/diverse: kr.20.000,-

Løn til mig (indehaver) behøves ikke at komme i større udstrækning det første år.

Det er klart at jeg ikke kan starte med at indkøbe 50 x 1500,-

Men jeg ved bare at, jeg selv syntes det er, MEGET nedslående at den vare men gerne vil lægge i kurven er UDSOLGT. "Forventet leveringstid 1-2-3-4 uger". Så handler jeg andetsteds som regel.

Hvad i alle i andre gjort jer af tanker, da i startede en webshop?

Hvordan skaffer man sig info på området?

Findes der tråde her på Amino.dk med (vejlende) opstartsomkostninger ved en webshop?

Jeg tænker: bistand af revisor/regnskab,indkøb af elektronisk udstyr,diverse omkostninger?

På forhånd MANGE tak! :=)

Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 22:32
Måske er det dumt at skrive det her who knows?

Men her er min rapport over salg af værktøj til private via nettet anno 14. januar 2007

Meget kedeligt site, virker næsten frastødene i udseende på mig

Der handles hovedsageligt med værktøj, men sørme om der ikke også handles med fjernstyret legetøj til børn, software og andre pudsige ting. Det virker klart negativt på mig. Virker pudsigt at mixe det sådan sammen.

Fint udseende. Halvdyre "No-name" varer. MEGET underlig menu med uforventede titler.

Allerede da jeg når til et menupunkt der hedder "rulleskøjtelejer" i en webshop der handler med værktøj står jeg af!

Det er værktøj jeg vil købe og så vil jeg sku'' hellere købe mit værktøj i en værktøjsforretning -end i en blandet landhandel. Ikke at varen er ringere, men sådan er jeg bare

Grim side. En del menupunkter er helt og aldeles tomme = 0 varer. Så er det altså bedre ikke at have det menupunkt.

Der er et hav af varenumre, hvilket er kanont for at folk kan fylde en "stor" indkøbskurv, men det koster selvfølgelig lidt på overskueligheden.

Som med de 2 ovenstående forretninger handler Toolworld gudhjælpemig også med udendørs grill, bordtennisborde og julepynt! Flere af tingene endda stående på forsiden -I en VÆRKTØJSforretning..ja jeg forstår det ikke.

En god side med både kendte mærker og "No name" mærker. Lidt dyrere end de fleste konkurrenter.

Næsten intet "akku" værktøj (batteri hvis nogen skulle være i tvivl!) Det virker lidt mærkeligt.

Men ellers stort udvalg, dog af ganske få mærker.

Pæn og overskuelig side med stort udvalg af mange kendte mærker og en del "No name" mærker.

Priserne er på nogle få ting ret høje, men dog ret lave på andre.

www.toolsonline.dk "DIN ONLINE LEVERANDØR AF PROF. VÆRKTØJ"

Hmm......

Det må være en joke, for jeg kan ikke få øje på noget værktøj?

Der sælges: Stiger,skruer og bitholder til skruemaskine!

********************************************************************************

Dette var min egen "markedsundersøgelse" lavet på under 30min

Mener HELT klart at der er brug for en bedre online shop for gør-det-selv-folket.

Findes der her på Amino,dk andre brugere af værktøj og som evt. har input??

Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 12:04
Nu er jeg jo utålmodiget anlagt af natur...

Men hvor i hvilket fora skal jeg ligge ovenstående "undersøgelse" for at få lidt respons på det?

Takker!

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:17
Hej Jens

Jeg tror du skal lave en ny tråd med din "analyse" - så fanger du dem der ved noget om det.

Med hensyn til lager, så er jeg selv i gang med at etablere lager, og har faktisk i mine aftalevilkår fået sat ind at jeg afregner pr. måned og får et sortiment i udvalg og så ellers betaler løbende pr. måned - men det er kun i opstartsperioden. Måske du kunne få en lignende aftale med din(e) leverandører?

Mvh.

René

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 19:03
Det er lidt svært at komme med et forslag til, hvad du skal have på lager, men vi gjorde på følgende måde da vi starte i 2004.

Vi skulle sælge batterier og strømforsyninger til bærbare computere da dette i mange tilfælde ikke kunne købes i en computerforretning.
Vi havde en del erfaring da vi havde repareret computere siden 1987, men vi anede ikke hvilke modeller der solgte mest.

Vi oprette shoppen med de varer VI mente var relevante og købte FEM styk til lager af alle varenumre (ca. 300000,00) nu måtte det briste eller bære!

Efter et stykke tid kunne vi se hvad der solgte og hvad der ikke gjorde, MEN vores shop var jo ikke så kendt så efter en del online annoncering havde vi et billede vi kunne købe ind efter.

I dag, et par år senere ved vi at nogle varenumre sælger 5 stk pr. dag andre 5 stk pr. måned.
Jeg tror det er den eneste måde du finder ud af det på, varerne skal nok blive solgt, men problemet er selvfølgelig, hvis din leverandørs leveringstid er 4-6 uger.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)