Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pludselige ryk i Google for undersider?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation hvor jeg har en ret nystartet hjemmeside indenfor en ret speciel niche (hobby projekt), hvor jeg næsten fra start liggede #4 på Google på et søgeord. De øvrige som var over mig, var primært artikler fra forskellige aviser.. Bl.a. Avisen.dk og Chilinet.

Jeg blev overrasket her i fredags, hvor jeg pludselig lå #3. Det som der var sket, var at en 2.5 år gammel artikel fra Avisen.dk, pludselig var gået fra at være #3 til #25 på Google. Jeg kunne forstå hvis jeg havde byttet plads med den, men den var simpelthen røget meget langt ned.

Artiklen har ikke ændret sig siden den blev skrevet for 2.5 år siden, og den har ligget konstant #1-3 på Google. Nu forventer jeg ikke at Avisen.dk pludselig har lavet en større ændring (det ville forklare det), så jeg undrer mig over hvordan et så stort hop kan forekomme.

Hvilket leder frem til mit egentlige spørgsmål:
Har man en større side, med en del undersider i et arkiv (kunne også være en blog).. Kan man så forvente ens dominans med forskellige søgeord er konstant, eller kan man forvente at efter noget tid, bliver man pludselig straffet enormt?

Et resultat i Google hopper selvfølgelig op og ned den første tid, men når den har "fundet sin plads" og man ikke gør mere med den, så burde den da ligge ret stabilt.. I mine øjne!

Seems not to be the case..

Thanks,
Lars 

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:36

Hej Lars

Det lyder som om at artiklen har tabt nogle backlinks, som der jo sker med tiden. Plus at den måske også er blevet kopieret, og derfor kan være udsat for duplicate content.

Men jeg holder mig mest til at den har tabt nogle backlinks. Så kan du jo skaffe nogle nye til den :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 20:59

Hm! :-) Det spændende er at selve artiklen ikke har haft nogle backlinks de sidste år i hvert fald (lavede et tjek der), hvilket undrer mig. Duplicate content er selvfølgelig en mulighed, men når den "var der først", så er det vel ikke så vigtigt?

(I så fald kunne jeg jo kopiere hele Microsofts hjemmeside og fucke dem op)

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:08

Hvis du smider linket til artiklen , er det helt sikkert en del nemmere at finde ud af :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 07:20

Lars Holdgaard:

Hm! :-) Det spændende er at selve artiklen ikke har haft nogle backlinks de sidste år i hvert fald (lavede et tjek der), hvilket undrer mig. Duplicate content er selvfølgelig en mulighed, men når den "var der først", så er det vel ikke så vigtigt?

(I så fald kunne jeg jo kopiere hele Microsofts hjemmeside og fucke dem op)

Dublicate content kan også godt skade dine egne placeringer, hvis der er nogle der kopiere dit indhold.

At kopiere f.eks hele Microsofts hjemmeside ville nok ikke være så smart(samt alle andre hjemmesider der er dækket af copyright), da du her kan komme ud for at de lægger sag an mod dig.

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)