Jeg er i den situation hvor jeg har en ret nystartet hjemmeside indenfor en ret speciel niche (hobby projekt), hvor jeg næsten fra start liggede #4 på Google på et søgeord. De øvrige som var over mig, var primært artikler fra forskellige aviser.. Bl.a. Avisen.dk og Chilinet. Jeg blev overrasket her i fredags, hvor jeg pludselig lå #3. Det som der var sket, var at en 2.5 år gammel artikel fra Avisen.dk, pludselig var gået fra at være #3 til #25 på Google. Jeg kunne forstå hvis jeg havde byttet plads med den, men den var simpelthen røget meget langt ned. Artiklen har ikke ændret sig siden den blev skrevet for 2.5 år siden, og den har ligget konstant #1-3 på Google. Nu forventer jeg ikke at Avisen.dk pludselig har lavet en større ændring (det ville forklare det), så jeg undrer mig over hvordan et så stort hop kan forekomme. Hvilket leder frem til mit egentlige spørgsmål: Et resultat i Google hopper selvfølgelig op og ned den første tid, men når den har "fundet sin plads" og man ikke gør mere med den, så burde den da ligge ret stabilt.. I mine øjne! Seems not to be the case..
Thanks, |
Hej Lars
Det lyder som om at artiklen har tabt nogle backlinks, som der jo sker med tiden. Plus at den måske også er blevet kopieret, og derfor kan være udsat for duplicate content.
Men jeg holder mig mest til at den har tabt nogle backlinks. Så kan du jo skaffe nogle nye til den :-)