Hejsa Det online marked i hele verden er et kæmpe marked som vokser hastigt og vi danskere kigger for lidt ud i verden når vi starter forretning, især online forretning. Vi sælger helst vores varer i DK, til folk der taler dansk, og helst nogen varer vi køber billigt i asien og sælger videre. Det holder sku ik i længden! Vi må gøre noget nyt! Vi er mange, der har det, der skal til, for at indtage verdensscenen og blive mellemmand eller få sat sig på nøgle positioner i fremtidens marked. Hvis vi bare kombinerer vores kompetencer mere her i Danmark, så har vi nogle rigtig gode kort på hånden.Vi mangler nogen rammer som kan hjælpe os i den process. Jeg forestiller mig at vi danner et netværk og samarbejder på en måde om at skabe rammer, der gør det lettere for os danske iværksættere med noget web-erfaring at træde ud i verden og bygge noget. I stedet for at vi hele tiden konkurrerer internt i dk, så kunne vi samarbejde og lave netværk af folk som kan byde ind med kompetencer, undervisning, it-løsninger osv, og så gå ud i verden med det. Skabe noget som har til hensigt at gøre det let at komme ud over rampen og starte fx affilliate sider på engelsk og tysk eller måske en webshops i brasilien. Eller måske distribution af undervisning til hele verden. Eller noget til smartphones. Eller...... osv osv Verden udvikler sig så hurtigt nu og der bør ikke gå nogen som helst arbejdsløse i dk. Jeg forestiller mig en gruppe af folk som er dygtige til:
Skriv gerne hvis du har en idé til hvordan vi kan lave et set up for samarbejdet. Jeg er selv web programmør og har lidt erfaring med strategi, koncept, programmering af webshops og systemer. Og jeg vil gerne være den første som forpligter mig til at skabe disse rammer, hvis andre synes det er en god ide og vil være med. Vi kan evt forsøge at samle ideer til samarbejdet enten herinde eller på facebook eller et andet sted. Og når vi er kommet frem til noget mere konkret, så kan vi afholde et møde i fx Århus og måske begynde at undersøge støttemuligheder som findes. Hvad siger I til det? Venlig hilsen |
Michael:Det online marked i hele verden er et kæmpe marked som vokser hastigt og vi danskere kigger for lidt ud i verden når vi starter forretning, især online forretning. Vi sælger helst vores varer i DK, til folk der taler dansk, og helst nogen varer vi køber billigt i asien og sælger videre. Det holder sku ik i længden! Vi må gøre noget nyt!
Sorry men danske firmaer har utroligt svært ved at konkurrere i udlandet, når det gælder salg af fysiske produkter...
- Omkostningerne er for høje
- Fragtpriserne er for høje
- Avancen er for høj
Alt i alt så har mange danske virksomheder et alt for højt omkostningstryk i forhold til udenlandske konkurrenter, som ik vil anse en dansk webshop som direkte konkurrent...
Så er det fysiske produkter, du vil sælge, så er markedsforholdene imod dig så det batter!