Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Levering til ikke-eu land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mange kunder fra eks. Norge som jo ikke er medlem af EU. Det gør at de kan købe varer i et EU-land og de skal ikke betale moms til den shop hvor de køber ind. De har dog pligt til selv at oplyse i deres eget land og at indbetale momsen der.

Mit problem i denne henseende er at kunderne skriver til os og beder os skrive at det er en gave, at den har mindre værdi end den har og at vi skal skrive privat afsender på. Dette for at de kan undgå at pakken bliver stoppet i tolden. Vi vil gerne skrive at det er en gave og pakker gerne ind - men at skrive et andet beløb som indhold synes vi er at gå for langt...

På den ene side vil vi jo gerne beholde disse kunder - men på den anden side synes jeg på en eller anden måde at man deltager i noget som ikke er helt ok.

Så jeg vil gerne høre hvad I andre gør med eks. norske bestillinger? Hvordan er jeres procedure helt præcist?

Mange hilsener Helle
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 21:35
Hej Helle,

Bottomline er det jo momssvindel det du laver der. Momssvindel hvor du tager risikoen, og køber får gevinsten. Ville dine kunder ikke fortsat købe af dig, hvis du ikke skrev at det var en gave? Det kan da ikke være der dit forretningsgrundlag hviler.

Jeg ville lige overveje det en ekstra gang hvis jeg var dig :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:46

Hej Claes

Det er faktisk ikke momssvindel fra min side, men fra dem som handler fra et ikke-eu land uden at angive det i deres eget land. Det er deres fulde ansvar selv at opgive det. Jeg har undersøgt det ved told og skat samt revisor - og det er faktisk rigtigt. Hvis en kunde beder mig om at pakke deres varer ind og sende det som gave gør jeg det. Hvis en kunde beder mig om at skrive mindre værdi end der er, gør jeg det ikke. Så jeg synes ikke jeg gør noget forkert... Men jeg kan da sige at de fleste som handler med børnetøj gør det samme – så egentlig ville jeg bare gerne vide hvordan andre gør? Hvad deres procedure er.

Mange hilsener Helle

Iøvrigt er reglerne anderledes hvis man reklamerer i eks. Norge – så skal man have et momsnr. osv. der – så hvis det er ens hoved kundegruppe er det en helt anden sag.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 21:59
Hej Helle,

Helt stueren er den vel ikke hvis de norske kunder altid beder om at få deres ting pakket ind som gaver. Man kunne måske argumentere for en formodet manglende god tro - men never mind. Så længe du er i kontrol :)

Held og lykke :)

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 22:15
Hej Helle

Du skal ikke være nervøs for at de norske toldere kommer efter dig. De står og bøffer private på stikprøvekontroller nøjagtigt som de danske toldere gør det ved pakker fra udlandet som danskere har bestilt på internettet (udenfor EU).
Jeg tror, at de norske toldere kun går efter den nordmanden hvis han mangler at deklarere noget. Jeg har ellers hørt at de norske toldere skulle være ret skrappe, men de er vel efterhånden også overbebyrdede med den stigende internethandel. Og kunden tænker vel "går den så går den"

mvh
Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:19
Jeg vil ikke sige at jeg har mange kunder fra Norge, men nogen har jeg da, og flere har handlet flere gang ved mig. Jeg har ikke været ude for, at de har bedt om at få det sendt som gave, men enten så har de købt for under 200 NKR, som er grænsen for at betale moms og indfortoldningsgebyr i Norge, eller også har de købt for så meget, at det kan betale sig, for vores børnetøj er meget billigere end det i Norge. Jeg laver altid en faktura uden moms som jeg sætter synlig på pakken, så skulle indfortoldningen gå hurtigere, og derfor vil jeg ikke skrive, at det er en gave, eller at værdien er mindre end det den er.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)