|
Der ligger en file i FTP der hedder .ftpquota Som jeg ikke kan få væk og det er ikke en jeg har lavet!
Der ligger en file i FTP der hedder .ftpquota Som jeg ikke kan få væk og det er ikke en jeg har lavet! |
Du skal ikke røre .ftpquota!!! Du kan ødelægge hele dit webhotel hvis du roder med de filer der, det er kun i /www/ kataloget eller hvor dine webfiler ligger du skal røre.
Wordpress er notorisk for at blive hacket (og jeg har selv oplevet det) ved misbrug af gamle sikkerhedshuller. Du skal holde den opdateret konstant, og eventuelt udføre noget best practice.
Der er masser af information, evt kan denne bruges; http://codex.wordpress.org/Hardening_WordPress |
Kan se du bruge Wordpress. Du skal være opmærksom på når noget er open source kan alle rode i koden og udnytte de fejl der er. Det er ikke et problem, blot du er opmærksom på at få lukket de huller der uundgåeligt opdages. 1. husk altid at have den seneste udgave/patch på dit domæne Folk der hacker sider som din har ikke haft nogen gevinst ved det, det er givetvis bare en der skulle se om han kunne udnytte en kendt fejl. Held og lykke med sitet |
Ja okay jeg kan ikke få den ny wordpres hos web10. Web10 er noget lordt. Har kun haft problemer hos dem. |
Problemet er at det er web10.dk |
Om det er den ene eller anden grund er vel også underordnet, det kunne vi vel kun finde ud af ved at se på hvordan og hvad vedkommende har efterladt... om noget. Hvis du har FTP styrer du vel selv dine filer, hvis du så har adgang til mysql databasen på en eller anden måde, tja så har du også mulighed for at ligge noget nyt ind manuelt. Om din host er noget lort skal jeg ikke kunne sige, prisen hænger jo mange gangen sammen med service. |
Vil lige sige den er blivet hacket igen! |
Hej, En dårlig webhost kan også være lig med at man bliver hacket meget, men det har utroligt meget med hvordan de forskellige host har opbygget deres hosting-miljø. For at forklare, så er et webhotel et shared/delt hosting-miljø, hvor du ikke reelt set ved hvem dine "naboer" er. De andre på samme hosting-miljø kan måske være ondsindet, alternativt kan der måske være en hjemmeside der er blevet hacket, som hacker videre. Det var så mulighed nummer 1. Det kan så også være at du har den meste fantastiske webhost der virkerligt har styr på sikkerheden, i det tilfælde er det sikkerheden på dine adgangskode (ftp, phpmyadmin etc.) kan være for dårlige (tror jeg personligt næppe). Og så til det mere sandsynlige hvis du fx bruger et standard software som fx Wordpress, kan det være at de udnytter en svaghed til at komme ind, så ændre adgangskoderne der, og vigtigst er at alt er at alt software du bruger bliver opdateret til den nyeste version. Og så et godt råd, husk at tage nogle backups af dit webhotel, i tilfælde af at det skulle ske ting, så det er umuligt at reetablere. :) |