Kære Aminoer,
Efter at have ''studeret'' dette fantastiske website igennem en længere periode, har jeg nu fået blod på tanden og føler mig klar til at turde tage springet til endelig at spørge efter nogle profesionelle råd. Jeg er en ung frisk gut på snart 23år, der for nylig har bosat sig i udlandet (Holland) Hvor jeg idag bor med med min kæreste. Livet her er godt, men jeg har altid (som de fleste andre herinde) haft en drøm om at ville være ''min egen herre'',. For tiden arbejder jeg som ''selvstændig'' håndværker(Med en nabo, det hans firma.)Det har jeg stort set gjort siden jeg kom hertil. De sidste par uger har jeg dog kunne ''føle'' at der går længere og længere imellem de nye ordre. (Ingen stor overraskelse når man tænker på årstiden) Dette ærgrer mig da, men positivt set giver det mig en masse ''overskuds'' energi til at kunne fokusere på det jeg brænder mest for. Nemlig SALG .. I forbindelse med det har jeg sat mig for, at det skulle være nu eller aldrig. MEN MEN MEN Det nemmere sagt end gjort, for hvor skal man starte? Jeg har gjort mig mange tanker omkring dette, og mit eget svar på dette er nok ''Find et godt og solidt produkt, der holder i længden'' MEN igen, Det nemmere sagt end gjort, for hvor skal man starte? Hvilket område skal jeg bevæge mig ud i? Skal jeg lokal importere/exportere, prøve at finde en dropshipping grossist, eller måske noget helt 3? Og hvad skal jeg kaste min energi på? Det skal lige siges at jeg tidligere har arbejdet 2år i forretning hvor vi har solgt ''Stilet'' Dame/Herre tøj. Må nok tilstå det er dette område jeg brænder mest for. (Suk suk, ved hvor hård konkurrencen er). Mange ting er dog billigere ''hernede'' dog med undtagelse af få ting, så som parfume, fjernsyn og div. Gængse plejeprodukter. Derfor kunne det jo lige så godt være blomster, øl og vand, whatever .. Min drøm er helt sikkert at kunne have en ''fysisk'' butik hvorfra jeg vil kunne sælge mine varer, have hovedstol og kunne bygge videre på forretningen derfra, men man skal jo starte et sted. Derfor tror jeg (Sig endelig til, hvis jeg tager fejl) at den mest ''økonomiske'' fremgangsmåde i starten (Efter at mit produkt er fundet) er at opbygge mig en webshop og derfra stille og roligt opbygge dag for dag. - Det lyder så dejligt nemt .. Hah! Det med at oprette en webshop er idag i sig selv intet problem, men det giver mig lidt kvaler for hvordan er det lige med at have en forretning/webshop registreret i udlandet og så sælge til erhverv og ligeledes privaten i Danmark? Jeg tænker, jeg skal vel ikke betale dansk moms eller skat for den sags skyld, hvis mit firma er registreret i ''udlandet'' og ingen rigtig relevans har til Danmark, udover måske at websitet er oversat til dansk?(Tænker også på hvis man fx. Registrerer et .com domain istedet for .dk,) Det var mange ting på een gang, håber det er til at finde hoved og hale i ! DBH Joey |
P.S
Hvis der er nogle der har en super fed ide til et produkt, eller sidder med nogle guldkorn iform af erfaringer el. lig. så er i meget velkomne til at gi lyd fra sig