Hej Aminoer. Jeg står og er ved at starte en webside service, der (kort fortalt) går ud på at skulle forbinde freelance-modeller med klienter og fotografer i modeverden. Da jeg ønsker at både modeller og klienterne på siden "underskriver" eller accepterer en kontrakt eller et sæt regler for hvordan modellen og klienten rent juridisk skal gennemføre jobbet. Dvs. angående betaling, fremmøde på jobbet, procedure ved overtimer, klausuler osv. Da jeg ønsker at kunne stå juridisk set bedst muligt, hvis en model eller klient overtræder de sæt regler der er forbundet med brugen af min webservice, ønsker jeg at kunne "binde" mine kunder og modeller op, bedst muligt, til disse regler eller kontrakter. Men jeg er i tvivl om hvorledes dette skal gøres. Er det nok bare at vise dem kontrakten/reglerne og lade dem sætte et flueben i et "Jeg accepterer reglerne" felt? Eller holder dette ikke i retten? Er der evt. en helt tredje løsning i vil anbefale? På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen |
Kunne man ikke lave det sådan, at folk skal underskrive en kontakt og sende til dig første??? evt lave det sådan at folk selv kan printe den, så det kan gå lidt hurtigere???