Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindene kontrakt online, hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Fra  Advibox.com Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står og er ved at starte en webside service, der (kort fortalt) går ud på at skulle forbinde freelance-modeller med klienter og fotografer i modeverden.

Da jeg ønsker at både modeller og klienterne på siden "underskriver" eller accepterer en kontrakt eller et sæt regler for hvordan modellen og klienten rent juridisk skal gennemføre jobbet. Dvs. angående betaling, fremmøde på jobbet, procedure ved overtimer, klausuler osv.

Da jeg ønsker at kunne stå juridisk set bedst muligt, hvis en model eller klient overtræder de sæt regler der er forbundet med brugen af min webservice, ønsker jeg at kunne "binde" mine kunder og modeller op, bedst muligt, til disse regler eller kontrakter.

Men jeg er i tvivl om hvorledes dette skal gøres.

Er det nok bare at vise dem kontrakten/reglerne og lade dem sætte et flueben i et "Jeg accepterer reglerne" felt? Eller holder dette ikke i retten?

Jeg havde overvejet at integrere en NemID/Digital signatur løsning, hvor modeller/klienter digitalt underskriver en kontrakt.
Men da der er forbundet en del større arbejde og omkostninger ved denne løsning, vil jeg vide om det overhoved er nødvendigt, eller om jeg står ligeså godt, ved at de har accepteret betingelserne/reglerne.

Er der evt. en helt tredje løsning i vil anbefale?
Jeg ønsker det skal være så nemt som muligt at administrere, samt at processen ikke skal være for besværlig for mine kunder/modeller.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Mikkel.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:36

Kunne man ikke lave det sådan, at folk skal underskrive en kontakt og sende til dig første??? evt lave det sådan at folk selv kan printe den, så det kan gå lidt hurtigere???

Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Fra  Advibox.com Skrevet kl. 10:47

Hej Michael.

Jo det kunne man som sådan godt.
Problemet er at jeg ønsker at gøre det så nemt som muligt for mine kunder.

At bede dem printe kontrakten ud, underskrive og sende til mig, tror jeg desværre jeg vil tabe for mange kunder på.
Og da det er de færreste modeller der har og kan benytte en fax eller scanner, er dette heller ikke umiddelbart en mulighed :)

At skulle sende kontrakten som papir i form af et brev, ville blive alt for dyrt i porto, da jeg forventer en meget stor tilgang af modeller/klienter.

Men hvis løsningen med at sætte flueben i "Jeg accepterer", ikke er juridisk bindene nok til at jeg ville kunne håndhæve betingelserne, må dette jo desværre blive løsningen.

Mvh. Mikkel.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:54

Ja det kan jeg godt se, desværre kender jeg ikke til de juridiske regler inden for dette område, så kan ikke hjælpe med det, vidste bare at min løsning ville være 100% iorden i forhold til retten, men som du selv siger så tager det tid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)