Det er vigtigt at skærmmen har en
størrelse som man syndes er god at arbejde på. Der ud over er det dog
vigtig at den har en lav respons tid ca. 2 ms, den skal også kunne
klare en høj opløsning.
Ville gerne nøjes med Dell skærmen, da jeg skal have et par stykker - men det er super vigtig den har en god farvenøjagtighed. Omvendt så har jeg et par hysteriske grafikker der som udgangspunkt hader alt andet end Apple produkter.
Vil meget gerne modtage eksempler og kommentar på tilsvarende skærme.
Ville gerne nøjes med Dell skærmen, da jeg skal have et par stykker - men det er super vigtig den har en god farvenøjagtighed. Omvendt så har jeg et par hysteriske grafikker der som udgangspunkt hader alt andet end Apple produkter.
Vil meget gerne modtage eksempler og kommentar på tilsvarende skærme.
Arco
Præcis at du savner den farvenødagtihed, vil jeg virkeligt anbefale dig at hive fat i Goecker. Det er der jeg ender, når jeg endten skal bruge fotoudstyr eller noget som helst grafisk, fordi de er en flok nørder indenfor faget :-) Deres Eizo skærme er kendt, indenfor den grafisk elite af de nørder, som fx gerne vil have en CMYK emulering, så tæt på trykket osv. Det er min bedste anbefaling :-) Hvis de ikke kan overbevise dig, så er du jo ligevidt, men det er forsøget værd :)
Der er forskellige meningere når det kommer til skærme, selv sider jeg med 4 skræme fra Samsung og vil mene de er udemærket til grafisk arbejde.
Men det afhænger også utroligt meget hvad grafisk arbejde du forventer at lave på det, er det til tryk er mine skærme ikke de bedste på markedet på grund af farver på tryk ikke kan måles med skærm farver, men der imod har du brug for at lave til web altså hjemmeside design og den slaks så er mine skærme ganske udemærket til dette da 2 skærme næppe viser hvid og sort ens.
Derfor vil jeg nok have du skal tænke over hvad du forventer af disse skærme, og evt. lige fortælle hvad type grafikere du er altså om du er tryk eller web grafiker.
mine skærme er disse http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Samsung+P2250&sp=all&pid=534296 som ligger fra knap 1400 kr.