Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpel. Gratis. God!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt simpel hjælp til dit firmas positionering og markedsføring

Tag udgangspunkt i dig selv som privatperson, hvis din virksomheds typiske kunder er private.
Modsat tager du udgangspunkt i dig selv som indkøber på på firmaets vegne, hvis du primært handler BtB

Svar så på følgende:

Hvornår har du sidst købt et produkt eller en ydelse, hvor du kunne sige ja til alle de følgende udsagn?:

1) Jeg kiggede ikke efter prisen

2) Det var ikke en akut mangelvare

3) Det er første gang, at jeg har købt sådan et produkt/ydelse

4) Det var ikke blevet anbefalet af en bekendt

5) Jeg har ikke byttet eller på anden måde leveret varen tilbage igen

6) Det var ikke et impulskøb

...........Jeg tror at den virksomhed, som har markedsført den vare eller ydelse, du nu har i tankerne, har gjort et virkelig godt stykke PR- eller reklamearbejde! Tænk dit køb igennem. Hvorfor købte du varen?  Start så forfra med det næstsidste du har købt...

Når du har gjort det ved en 4-5 varer... og det kan godt være svært at finde så mange... så har du en idé om, hvad god markedsføring er - hvis man skal ramme lige netop dig.

Find dit produkt eller ydelses målgruppe, og få en enkelt eller to (helst flere naturligvis;-) fra denne gruppe til at køre "testen" igennem, så er du på vej mod en god markedsføringsstrategi.

Rigtig god weekend

Mvh.

René

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:10
Det er en svær øvelse og en god pointe!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 13:18
Hej Anders

Ja, den er overraskende svær ikk´?

Mvh.

René
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:50
Lidt avanceret hjælp til dit firmas positionering og markedsføring
Godt beskrevet.... men som du siger, meget svært at anvende i praksis.

Jeg tilbyder nogle mere avancerede løsninger.

De er godt nok ikke gratis; men effekten er til gengæld også voldsom.

Jeg bruger Internettet til at finde måle og veje alt relevant i forbindelse med en virksomheds markedsføring.

Det er både tekst, grafik.... og i det hele taget, at finde frem til, hvilke budskaber, der VIRKELIG trigger kunderne.

Afhængig af branche, er det noget, der kan tage noget tid....ikke så meget i forbrugt tid; men mere i tid der skal gå med at få de tilbagemeldinger fra markedet, man har brug for.

Ofte er det nemlig slet ikke de ting, man TROR trigger folk i forhold til virksomhedens produkter, som i virkeligheden trigger.

Når man får fundet et 100% match imellem det man tilbyder og kundernes behov, SÅ kommer kunderne rendende i hobetal.

Selv om jeg har arbejdet med denne strategi i flere år, så bliver jeg fortsat tit overrasket over at se hvad det er, der trigger mine kunders kunder.

Først når hele systemet spiller perfekt på Internettet, anbefaler jeg at overføre den samme strategi til andre medier.

Men så ved man til gengæld også at det virker

Venlig hilsen,

Christian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 20:31
Hej Christian

Jeg er helt enig med dig i, at min lille øvelse er svær... men da netop ikke at praktisere!

Dine værktøjer er jo langt mere avancerede, og vil sikkert give meget bedre resultater, end den lille "hjemmeopgave" jeg har givet aminoerne. Omvendt er hele pointen med min øvelse jo, at man ikke behøver noget som helst andet end sin hukommelse for at lære en helt masse om effektiv markedsføring, hvis man ellers lige giver sig tid til at efterprøve, hvad der egentlig har virket på én selv.

At det så til gengæld er meget svært at komme på nogle "indkøb", som passer på profilen, det underbygger jo blot øvelsens brugbarhed;-)

Mvh.

René

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:17
Hej Rene.

Helt enig

Hvis f.eks. alle danske websites var super optimerede, så kunne jeg jo ikke tillade mig at fortælle, at virksomhederne kan løfte deres bundlinie flere 100%.

Jeg har alene min berettigelse i kraft af, at der er et kæmpe spænd imellem, hvad 99% af alle gør for at markedsføre sig og hvad de rent faktisk KAN gøre.
Mvh,

Christian

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:45
Hej René

Fin øvelse, men jeg synes der mangler en parameter foruden PR og reklame: design. Det sidste jeg købte til min virksomhed var såmænd bare nogle kuglepenne - de billige, gennemsigtige med hætte - og designet ligger i, at jeg synes de er de bedste til at skrive med; blækket klatter ikke osv. Mange mennesker, når de køber tøj, køber de noget de synes er pænt - og det behøver netop ikke at være opreklameret eller promotet.

Bare lige min mening :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 17:31
Hej David

... jamen så er det jo også en vare, du har købt før. Ellers kunne du jo ikke vide, at de var så pokkers uklattede

@Christian: Det er jeg ikke et sekund i tvivl om, bare se på min side Dribling - den kommer heller ikke, når man kalder i google;-)

Mvh.

René
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:14
Rene: Du skal starte med at finde frem til HVILKE søgeord du vil findes på.

At blive nr. 1 på f.eks. dribling giver f.eks. ingen mening, da de folk der kender dig nok skal skrive www.dribling.dk i adressefeltet under alle omstændigheder. 

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:41
Meget af det du skriver har at gøre med købsprocessen. Den kan ikke sammenlignes med en markedsføringstrategi!

Markedsføringsstrategi er de signaler og image som ens virksomhed ønsker at sende til omverden. Med markedsføringen sender virksomheden budskaber til nuværende og kommende kunder, til konkurrenter og til andre modtager. Markedsføringsplanen skaber overblik for ens markedsføringsaktiviteter og fungerer som et styringsredskab.

købsprocessen er derimod den process som køber gennemgik ved det aktuelle køb.

Og for en god ordens skyld, er folk, efter de har installeret google searchbar, ikke særligt flinke til at skrive hele adressen, derfor giver det god mening at man også er nr. 1 på sit navn.

kruse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)