Hey,
Nu ved jeg ikke hvad det er for en "type" ide, men for ligesom at beskrive mit input lidt malerisk så vil jeg sige følgende: Hvis jeg kunne vædde 10 kroner med alle mennesker i hele verden om hvorvidt deres ide ville blive stjålet selvom de delte den med alle i hele verden, så ville jeg selvom jeg skulle betale en million tilbage hver gang jeg tabte HELT STENSIKKERT blive mange milliardær.
Sagt på en anden måde, langt de fleste iværksættere og idemagere er unødigt paranoide. Jeg kender det selv og har set det igen igen at specielt når man er "ny i faget" så er der en tendens til denne paranoia. Sandheden er at den minimale risiko du udsætter dig selv for, bliver betalt RIGTIG mange gange igen ved gode inputs hvis du bare deler din ide (ideer er der masser af men der er mange få som kan implementere dem).
Derudover er det en god ide at sige du allerede ER I GANG, for der er ingen der gider kopiere en ide som er søsat (hvis det endelig sker er det på brainstorming fasen man stjæler ideen - og det sker som sagt MEGET sjældent). Mark Suckerberg ville jo aldrig have disponeret som han gjorde med FB hvis de andre på Harvard hvis han ikke troede han havde forspringet (som han påståeligt stjal ideen fra),
Følger du mit råd og spørger alle du møder og er der en der stjæler din ide, så lover ejg at komme med en ny til dig;-)