Jeg har valutakurs side kørende hvor jeg dagligt har mellem 1000 og 2000 unikke besøgende om dagen. Som gennemsnitslig ser 3,55 side og bruger 2:11 min på siden.
Hvilket jeg er ganske godt tilfreds med taget i betragtning af at siden "kun" er 4 md. gammel.!
Jeg har selvfølgelig Adsense på siden, men min klik procent ligger på 0,XX hvilket jeg af åbenlyse årsager gerne vil have op.
Ligeledes har jeg pt. en konkurrence kørende fra Euroads, men overvejer at skifte den ud med et script som viser enten en reklame fra SAS eller Cimber Sterling. Jeg har også en side på sitet, hvor jeg har reklamer fra de forskellige rejseselskaber. Jeg har valgt at have dem her frem for at spamme brugerne med reklamer, når det nu er valutakurser de er kommet for at se
Og må tilstå på det med reklamer er jeg noget af en novice, så kan derfor bruge et gode råd hvis i vil af med dem.
Det bedste du kan gøre er at eksperimentere med de udformingen af dine Adsense reklamer. Prøv at tage 1-2 uger hvor teksten har en markant anden farve. Hvis det giver en højere CTR, så prøv med en anden størrelse, det skulle igen gerne give en højere CTR.
Jeg har enkelte sider med en CTR over >14%, og det er netop kommet ved at jeg har eksperimenteret med mine annoncer og opsætningen af dem.
Hvis jeg var dig ville jeg ændre farven på annoncernes titler. Den skal helst matche resten af overskrifterne på din side. Alternativt kan du prøve en helt anden og mere skrigende farve. Lige nu er annoncerne nærmest usynlige ved første øjekast.
Tænkte jeg lige ville byde ind her, selvom du er konkurrent til samme markede som jeg selv har portaler under. Jeg driver og ejer nemlig valutaomregner samt valutakurser portalen indenfor samme branche.
Som de andre også hentyder til, kan jeg også anbefale dig at teste dine adsense annnocer med forskellige temaer i en uges tid, eller hvad du finder passende, dog syntes jeg selv de annoncer som matcher ens design performer bedst.
Dog skal man altid have i mente, at sådanne services som vi skriver anvender folk gratis, så det er en lille procent del som rent faktisk føler sig tiltrukket af de reklamer vi nu engang har.
Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.
Jeg leger lidt mere med farverne, og må se om det hjælper.
Grunden til at jeg lavede spørgsmålet er nu ikke fordi jeg havde planer om at skulle hente en masse penge på det, det var mere for at kunne holde skindet på næsen i forhold til udgifterne.
Og selvfølgelig skal valutakurs sider først og fremmeste være en gratis service, hvilket også er grunden til at ikke klaske den til med reklamer. Ligesom du også har dem på en minimum. :o)