Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords og Moms?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er blevet lidt i tvivl omkring Google adwords og moms.

Når man printer sine regninger ud derinde fra, så står der at modtageren af tjenesten er forpligtiget til at indberette moms.

Er der nogen der ved hvad det helt præcist betyder?

Regningen er jo udstedt i ireland, så jeg går ud fra at det skal være irsk moms.

Hvordan kan google egentlig slippe afsted med dette?

Kan jeg også bare sige til mine webkunder at de selv skal styre det der med at få afregnet momsen?

Er Google bare nogle dovne hunde eller hvad skyldes at de gør det på denne måde?

Casper

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:39
Det er jo en vare du importerer, derfor ingen moms.

Google gør vel bare oopmærksom på at hvis du skal svare moms, er du selv forpligtet til at gøre dette.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 19:55
Dato: 13-01-2007 17:38:52 Forfatter: Jesper Holmgaard
Det er jo en vare du importerer, derfor ingen moms.

Google gør vel bare oopmærksom på at hvis du skal svare moms, er du selv forpligtet til at gøre dette.

Du bestemmer selv om du vil fratrække momsen på adwords, du varen leveres fra et EU land.
Den regning du udskriver er excl. moms, beder du om en regning + moms får du en regning med Dansk moms, altså 25% højere end den du får nu, så i den sidste ende det samme resultat.

Du kan indstille dette under din profil.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 22:20

Du bestemmer selv om du vil fratrække momsen på adwords, du varen leveres fra et EU land.
Den regning du udskriver er excl. moms, beder du om en regning + moms får du en regning med Dansk moms, altså 25% højere end den du får nu, så i den sidste ende det samme resultat.

Hej Michael

Ok, men hvorfor skal der så betales dansk moms, når Google er registreret i Irland?

Casper

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:44
Dato: 13-01-2007 22:20:01
Forfatter: Alt-til-din-fest.dk

Hej Michael

Ok, men hvorfor skal der så betales dansk moms, når Google er registreret i Irland?

Casper

Ganske simpelt fordi du er dansk skatteborger. Momsen er jo ikke en "handelsvare" men en afgift du betaler. Importerer du et par sko fra USA, skal import-momsen også betales til danmark.

// Jesper Skov

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:54
Hej... jeg blander mig lige...

Jeg vil nok lige anbefale at du lige ringe til din revisor eller skattekontor for et helt korrekt svar...

Dog har jeg næsten lige siddet med de samme spørgsmål og har været noget i tvivl...

Uden at gå ned i detaljerne er det væsentlige at Told & Skat både har begrebet "vare" og "ydelse" vedrørende køb i udlandet.

-

Varer handlet i et andet EU land, skal du selv indberette med dansk moms, der er så naturligvis tale om en købsmoms, som du så kan trække fra din salgsmoms, fra dine egne slutkunder. Altså i sidste ende giver det et nul resultat.

Moms af varekøb i udlandet, indberettes i det andet øverste felt på dit momskort, sammen med din salgsmoms.

Samtidigt vil du så også have dit "google køb" registreret i din købsmoms som jo trækkes fra din salgsmoms... Ergo alt  = 0

-

Ydelser handlet i et andet EU land skal ikke indberettes for moms... Altså også en nul resultat... 

Jeg har selv betragtet Google adwords som en "ydelse"...

Håber det var nuanceret nok

De bedste hilsner

Jens Peter Jensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 12:59

Ydelser handlet i et andet EU land skal ikke indberettes for moms... Altså også en nul resultat...

Jeg har selv betragtet Google adwords som en ''ydelse''...

Håber det var nuanceret nok

De bedste hilsner

Jens Peter Jensen

Hej Jens

Ja det gav noget mere klarhed over det.

Jeg må hellere få kontakt til et skattecenter og få deres bekræftigelse på det.

Mit system formidler elektroniske kontakt oplysninger, og det ville jeg da mægtig gerne definere som en ydelse, hvis jeg dermed kunne score de 20% af min salgspris selv.

Men gad vide hvordan en ydelse og en vare er defineret

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:55
Uden og være lyseslukker, tror jeg altså ikke lige du skal regne med at få noget ud af momsen....(jeg regner det var det du tænkte på med hensyn til de ekstra 20% du kunne se frem til at "tjene") og hvis du gør det... så er det helt sikkert ulovligt...

Moms er en ren og skær afgift for slutkunden og vi som firmaer administrere det bare rent praktisk for staten.

Derfor kan du ikke regne 20% som en ekstra indtægt for i det tilfælde du har inddrivet dem, så skal du jo også af med dem...

---

Det jeg i det første oplæg omtaler er naturligvis en handel imellem momsregistrede firmaer i to EU-lande.

Dine egne ydelser/varer skal du naturligvis indkræve moms på til dine kunder. Dog salg til et momsregisteret firma i andet EU land, skal momsen ikke indkræves under visse omstændigheder.(Noget med at varen rent fysisk bliver afsendt til kunden, kunden er momsregistreret i modtagerlandet osv.)

Tilgængæld skal du oplyse dit salg til Told & Skat på en såkaldt  "Liste- angivelse" med hvem og hvor den pågældende vare er leveret til.

Men tjek lige det hele op med en revisor / dit skattecenter og få helt styr på det...

De bedste hilsner

Jens Peter Jensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:18
Du ska'' beregne EU erhvervelses-moms. Du skal kun beregne og indberette momsen, ikke betale den. Det skyldes (såvidt jeg ved), at politikerne gerne vil vide, hvordan firmaerne handler indbyrdes i EU og derved kan se, hvor mange varer, der skifter hænder på tværs af EUs grænser mellem virksomhederne.

Der er et felt til at indberette EU-moms, der hvor du indberetter din normale moms.

Håber, det hjalp dig lidt på vej.

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:35
Jeg har selv været i tvivl og har forfor fået hjælp her på siden og har fået det bekræftiget af SKAT.

Du skal beregne 25% moms på adwords, men samtidig kan du trække de 25% fra igen som købsmoms. Det kommer til at gå lige op for dig.

Det du skal gøre på din momsangivelse er følgende:

1. Beregne 25% af beløbet og så angive det under "moms af varekøb mv. i udlandet"

2. Lægge beløbet til feltet der hedder "Købsmoms (indgående moms)"
Men IKKE angive det under rubrik A (det er kun fysiske vare) Husk Adwords er en reklameydelse!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)