At fokusere på de ting man gerne vil opnå og fokusere på de positive ting i livet, kan virkelig føre en langt. Når jeg starter et nyt projekt, så er det bare ikke en option for mig at det ikke lykkedes. Og selvom det nogle gange ser sygt ud, så finder jeg altid en udvej. Da vi startede SPAMfighter, så så det sort ud. Vi var et lille dansk firma, næsten uden penge, vi havde mere end 300 konkurrenter, hvor flere er store børsnoterede virksomheder, bl.a.. Microsoft der var begyndt at give gratis spamfiltre væk. Men ved at fokusere og arbejde hårdt, har vi nu skabt en forretning der på år tre har omsat 22 millioner kroner og det skal gå meget galt hvis vi ikke runder 80 millioner kroner i år. Har jeg så opnået det ved at se film som "The Secret" ? Nej det har jeg ikke. Men jeg kan se at mange af de budskaber som filmen kommer med, er værdier jeg selv ubevist arbejder med. Jeg kan se successen for mig og der er ingen vej uden om at det nok skal gå, på den måde kan næsten alt lade sig gøre.. Dbh Martin |
Dato: 14-01-2007 22:45:29 Forfatter: Martin Thorborg Jeg har lige set videoerne og jeg må sige at de ikke er dumme. Hvis man kan skære deres lommefilosofi og pseudo videnskab fra, så mener jeg helt klart at man kan bruge den slags til noget.
At fokusere på de ting man gerne vil opnå og fokusere på de positive ting i livet, kan virkelig føre en langt. Når jeg starter et nyt projekt, så er det bare ikke en option for mig at det ikke lykkedes. Og selvom det nogle gange ser sygt ud, så finder jeg altid en udvej.
Helt enig i den betragtning..
Jeg tror ikke der er den store tvivl om at vi kun kan præstere det vi TROR vi er i stand til og så er The Secret jo ikke en helt masse nytænkning. De ting der bliver taget op er jo ting som mange store navne har sagt og levet efter i mange år. Derfor mener jeg klart at evnen til at opbygge det mindset, som virker for en selv, er super vigtig og bevist adskillige gange gennem historien.
Jeg kunne særlig godt lide historien med manden der var styrtet ned med sit fly. Men den slags sælger jo altid. Men grunden til at jeg er så begejstret for den historie, er at jeg har en nær ven som var ude for et grimt trafikuheld i januar måned 2005.
Jeg kunne særlig godt lide historien med manden der var styrtet ned med sit fly. Men den slags sælger jo altid. Men grunden til at jeg er så begejstret for den historie, er at jeg har en nær ven som var ude for et grimt trafikuheld i januar måned 2005.
Hans bil var skredet ud i et sving pga isslag og havde ramt en modkørende bil. Han blev hårdt kvæstet og lå i koma i ca 3 mdr. Han havde fået 16 mindre hjerneblødninger og 1 større blødning mellem de to hjernehalvdele.
To gange blev jeg, sammen med hans familie, kaldt ind til ham og fik at vide at vi godt kunne sige farvel til ham da de mente at han ville sove ind i løbet af nogle få timer. Senere vågner han så op og lægerne er dybt forundrede og siger at det er et mirakel.
To gange blev jeg, sammen med hans familie, kaldt ind til ham og fik at vide at vi godt kunne sige farvel til ham da de mente at han ville sove ind i løbet af nogle få timer. Senere vågner han så op og lægerne er dybt forundrede og siger at det er et mirakel.
Stille og roligt stabiliseres hans tilstand og lægerne kan begynde at undersøge og beregne bivirkningerne af ulykken. De fortæller så at han nok ikke skal regne med at komme til at gå igen da balancenerven er ødelagt.
Efter ca. en uges tid begyndte han så småt at kunne tale en smule. Det første han siger til mig er: "Godt at se dig. Du skal ikke høre på hvad de (red. Lægerne) siger til os, de ved ikke hvad de taler om,,
Idag er han på benene igen, flyttet tilbage i sin lejlighed igen, har sit gamle job som smed og har fået sit kørekort igen. Han har selvfølgelig stadig bivirkninger. Men hvem ved, måske kommer han sig 100%.
For nogen tid siden sad vi og snakkede om ulykken. Han vil gerne høre om det, da han ikke kan huske så meget fra den. Jeg siger så til ham, at jeg næsten ikke kan fatte at han er kommet sig så fantastisk godt.. Han svarer så, med et smil: "Jeg sagde jo at de (red. lægerne) ikke vidste hvad de snakkede om,, :-)
Jeg er 100% overbevist om at grunden til hans succes, skyldes at han fra den dag han vågnede op af koma, besluttede sig for at han ville tilbage til sit liv.
Efter ca. en uges tid begyndte han så småt at kunne tale en smule. Det første han siger til mig er: "Godt at se dig. Du skal ikke høre på hvad de (red. Lægerne) siger til os, de ved ikke hvad de taler om,,
Idag er han på benene igen, flyttet tilbage i sin lejlighed igen, har sit gamle job som smed og har fået sit kørekort igen. Han har selvfølgelig stadig bivirkninger. Men hvem ved, måske kommer han sig 100%.
For nogen tid siden sad vi og snakkede om ulykken. Han vil gerne høre om det, da han ikke kan huske så meget fra den. Jeg siger så til ham, at jeg næsten ikke kan fatte at han er kommet sig så fantastisk godt.. Han svarer så, med et smil: "Jeg sagde jo at de (red. lægerne) ikke vidste hvad de snakkede om,, :-)
Jeg er 100% overbevist om at grunden til hans succes, skyldes at han fra den dag han vågnede op af koma, besluttede sig for at han ville tilbage til sit liv.
/Charly