Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man fremleje en andelsbolig ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en andelsbolig og kan godt tænke mig vide om det er tilladt at fremleje den selv ?

Har det noget betydning den dag jeg sælger den...måske kommer jeg til betale skat af det beløb jeg sælger den til ??

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27

Feedback:
Jeg har en andelsbolig og kan godt tænke mig vide om det er tilladt at fremleje den selv ?

Det afhænger helt af vedtægterne, så dem skal du have fundet frem. Ofte er der en begrænsning på hvor længe man må fremleje dem (dvs. i det ene tilfælde jeg kender til ;)).

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:32

Ja, og så få lige bestyrelsens skriftlige godkendelse på udlejen ( hvis du får lov)

Vedr. skat er jeg ikke helt inde i det, men jeg mener du kommer til at betale skat af en evt. fortjeneste ved salg ( hvis boligen har primært har været brugt til udleje).

Dobbeltcheck med Told og Skat - få evt. et bindende svar - koster nogle få hundrede..

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 21:41

Hvis andelsboligen hidtil har været din bolig, vil du som udgangspunkt kunne sælge den uden beskatning. En efterfølgende udlejning til boligforformål bør ikke ændre på dette. Der er eksempler på at Skat har forsøgt at beskatte fortjenesten, hvis en bolig har været udlejet, så hvis du vil være helt sikker kan du anmode om et bindende svar. Gebyret er 300 kr. og der burde ikke være noget problem med at få et positivt svar.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)