Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du interesseret i konstruktion af en lille ny bådtype ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan forekomme lidt over-optimistisk at ville lancere en ny bådtype på markedet.Der findes allerede tusinder af små fartøjer at vælge imellem,: -kajakker, gummibåde, optimistjoller osv

Men den helt rigtige lille båd, som er sikker, let at transportere, som kan sejle for sejl, drives frem efter fiskehaleprincippet, evt med solenergi, altså helt igennem miljøvenlig, - ja den mangler..

Foreløbige tegninger (ide-skitser er klar, men udvikling af skrog, rig, fremdrift osv. involverer både erfaring og nytænkning., og så selvfølgelig at man er lidt bidt af både..

Jeg bor i Portugal, hvor jeg driver forretning med hovedsagelig danske produkter, SolarVenti Solpaneler og Antikalk magneter fra SD Eksport. Desuden er jeg importør af det amerikanske Aquasana vandfilter system..

Min erfaring med bådebygning er fra aptering af en motorsejler og bygning af en optimist jolle, og interessen for denne ny bådtype, er affødt af at der her i landet er et utal af søer, floder, strande osv. hvor det er svært at komme til med sin kajak eller kano, og hvor sejlads med motor er forbudt, her vil min "MINISWAN" komme til sin ret. Den skal selvfølgelig godkendes af miljømyndighederne, og derfor attraktiv for lystfiskere, fuglekiggere og andre som kan lide at sejle.

Jeg håber at høre andre som er med på ideen.

Hilsen

Erikport

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)