Kære Amino-venner Jeg har selv flere gange købt koncertbilletter 6 måneder før en koncert - eller teaterbilletter i abonnement, hvor du får en stak billetter sendt til forskellige forestillinger i løbet af det næste halve år. Og, som andre sikkert også har opdaget, så er det svært at vide med sikkerhed, hvad man laver i april måned næste år. Du har købt billet til et spændende arrangement, men måske bliver du syg? Eller også kommer svigermor på besøg fra Esbjerg? Og så vil du gerne sælge din billet til andre kulturinteresserede danskere. Og da jeg selv manglede den seriøse markedsplads til at sælge min koncertbillet på, gik jeg i gang med at undersøge markedet og endte med at gå online med hjemmesiden www.buymyticket.dk i februar 2009. Siden da har vi brugt energi på PR for at få budskabet ud i hele Danmark og har bl.a. været nævnt med en artikel i et dameblad, i Erhvervsbladet, i Berlingske Business, i Politikens netavis, samt indgået samarbejdsaftaler med flere spillesteder, kulturhuse og festivals. Og samarbejdet udmønter sig mest i tilbud om banner på hjemmesiden samt at arrangørerne henviser til www.buymyticket.dk på deres hjemmeside og anbefaler publikum at sælge sin billet der, hvis man alligevel ikke kan bruge den. Vores seneste PR-stunt er at DR1 Rabatten den 7. oktober kl. 19,30 anbefaler www.buymyticket.dk i programmet. På facebook har vi fansiden BUYMYTICKET "Last Minute Billetter" hvor vi har en konkurrence kørende, hvor fans kan vinde billetter til stand-up, teater, koncerter og festivals. Der starter en ny konkurrence ca. hver 8 dag. Men der er meget få deltagere i konkurrencerne - desværre. Mit spørgsmål til jer er: Hvordan gør jeg www.buymyticket.dk kendt i det ganske land, for et nærmest ikke eksisterende markedsføringsbudget? Min målsætning var fra starten, at hvis du bor i København og skal til Århus i weekenden, så kan du gå ind på www.buymyticket.dk og se efter last-minute-billetter. Måske får du tilbudt billetter til en fodboldkamp, en kirkekoncert, en teaterforestilling, en koncert eller et foredrag. Kort sagt forskellige kulturtilbud. Jeg ser frem til at høre fra jer kreative mennesker De bedste hilsner Bente
|
Det er en rigtig god koncept. Jeg er ikke en ekspert, men vil synes du gør det rigtig. For at for mere trafik/brugere skal du måske skaf nogle billetter til støre event/s i starten. Du kun også prøv at target bestemte grupper pr. event. eks. ung i gymnasium/skole kan lide bestemte bands.