Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God, nem og billig markedsføring med TV2's BingoBanko

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lavet en aftale med TV2/Metronome omkring nogle sponsorater til TV2's Bingo Banko spil.

Desværre har jeg kun set programmet  en enkelt gang, men det er ikke kun de helt store præmier, der bliver langet over disken. Fx er der både citronmåner, Lego og adskillige hår- og hudplejeprodukter.

Selvfølgelig er de store logo-indehavere til stede i et sådant arrangement, men også mange mindre og ret ukendte virksomheder er heldige at blive nævnt i den allerbedste sendetid. Desuden har alle sponsorer en tekst og link til deres egen hjemmeside, kun et par klik væk fra de spilleplader vi allesammen skal printe ud.

Så uden at lægge hovedet på blokken vil jeg tro, at der er rigtig mange, der osse lige skal se, hvad man egentlig kan vinde - og også gerne lige drøner forbi sponsorernes hjemmesider - især dem de ikke kender i forvejen. Så der er ikke altid en fordel at være kendt!

Så prøv det - jeg skal gerne lave et indlæg lidt senere, når der er kommet lidt statestik på hvor mange der har klikket sig videre fra TV2 til min hjemmeside.

Eddie Buchhave

Primusdanmark.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Hej Eddie,

Det lyder som en kanon god ide. Vil gerne se lidt statistik når du når så langt.

VH

Haydar

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 14:37

Lyder spændende.

Hvor dyr er en sådan aftale?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 15:00

Hej Kurt

Tja - det kommer kun til at koste os varernes indkøbspris (TV2 betaler præmieafgiften til staten) og så lidt til produktion af skilt - det skal vi ha' et trykkeri til at stå for. Vi er jo ikke stor sponsorerer med et hus eller lign.

Vi er til gengæld jo heller ikke garanteret noget - andet end tekst + link på tv2.dk

Eddie

PrimusDanmark.dk

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:46

lyder spændende hvor mange udsendelser er du med på ??

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 18:48

EdTB:

Hej Kurt

Tja - det kommer kun til at koste os varernes indkøbspris (TV2 betaler præmieafgiften til staten) og så lidt til produktion af skilt - det skal vi ha' et trykkeri til at stå for. Vi er jo ikke stor sponsorerer med et hus eller lign.

Vi er til gengæld jo heller ikke garanteret noget - andet end tekst + link på tv2.dk

Eddie

PrimusDanmark.dk

Bare det at få et link fra tv2.dk er også lidt penge værd i mine verden Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51

Jeg ser også frem til dit næste indlæg :D 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:05

Lasse Kjær:

Bare det at få et link fra tv2.dk er også lidt penge værd i mine verden Smile

Det fik vi faktisk her sidste dag da vi blev angivet som kilde, og der blev der sendt næsten 200 besøg alene de første par timer. Stick out tongue

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:17

Tillykke med det.

Jeg har også arbejdet med en kunde der fik et samarbejde op med dem. De havde en del produkter inde, som de smed ud til de få vindere der nu er.

- I løbet af de 2 næste dage havde de lige godt 200 nye bestillinger, og en voldsom stigning i besøgsantallet.

De var så også utrolig heldige. Deres hjemmeside blev nævnt, samtidig med deres produkter. Deres produkt var forholdsvis nye produkter, så mange havde jo fået øjnene op.

Samlede udgifter: knap 10.000 kr. Overskud: På den rigtige side af 100k.

Så hvis man har de rigtige produkter - Så er bingobanko fantastisk ... Også for mindre iværksættere!

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 16:41

Så er der statestik...

Jeg kom til at love at ville forsyne os alle med noget statestik på vores deltagelse i Bingo Banko (til nye læsere: nej, vi har ikke vundet noget, men blot sponseret noget værktøj, som andre kunne vinde).

Herunder kan man se de lidt magre - for nu at sige det ligeud - resultater i form af indgående besøg fra tv2.dk. 105 besøg på knap 2 måneder. Toppene er selvfølgelig lørdage, hvor selve showet kører.

Personligt er jeg lidt forundret over, at der ikke er flere, der har besøgt vores hjemmeside. TV2 skulle jo ifølge fdim.dk have mindst 22 mill. besøg pr. måned, og nogle af dem er givetvis bingobanko-spillere, men de skal jo også bare ha' printet nogle spilleplader, og så hurtigt videre til fjernsynet.

Vi har en formodning om, at vi er blevet nævnt 3-4 gange på landsdækkende tv, så vi har da også fået lidt opmærksom her. En ny kunde er det da også blevet til, eftersom vi fik en henvendelse på et specifikt produkt - en sørøver kanon - som vedkommende havde set i programmet.

Læren af alt dette må være:

1) TV mediet er utrolig flygtigt: hvis man ikke har et meget bemærkelsesværdig produkt, nytter det ikke meget at blive nævnt i tv og få vist/nævnt sit navn/logo i 5 sekunder. Kunden, som var interesseret i vores kanon, måtte da også henvende sig til TV2 for at få at vide, hvor kanonen egentlig kom fra. 

2) Det skal være meget tydeligt - og genkendeligt og specielt - hvilke produkter/ydelse man tilbyder. I vores tilfælde har vi nok villet for meget: 5 forskellige stk håndværktøj, en pladevibrator og en enkelt kanon var nok lige i overkanten.

3) Tænk også lige på TV2s setup - det skal være produkter/papskilte, der rent faktisk kan stå på podiet i studiet - kanonen og pladevibratoren nåede aldrig herop Smile

I følge mine oplysninger har TV2 planlagt et nytårsbanko, som alle har mulighed for at deltage i.

De allerbedste hilsener

Eddie Buchhave

Marketingshalløj mm hos

www.primusdanmark.dk

Hov - se i øvrigt trafikken fra Amino til vores website efter mit første indlæg d. 30/9. Man kan da kun sige at aminos brugere er en del mere nysgerrige end TV2s - tak for interessen !

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)