Jeg er tømrersvend og arbejder i et lille firma. Men jeg kunne godt tænke mig at have mit eget, bare i weekenderne hvis det kunne lade sig gøre, uden det bliver alt for dyrt at starte.
Så jag vil høre om man er nød til at starte et aps selvskab eller om man kan gøre det på en billigere måde..
Det bliver nok til mere end weekenderne - hvis din Mester fyrer dig. Det tror jeg nemlig han gør.
Michael
Måske kunne han starte op uden at træde mester over tæerne.
Måske kunne han tage nogle af de kunder som mester alligevel ikke tager ind af forskellige årsager - og måske kunne han give en smule kommision til mester.
Måske kunne han arbejde i weekenderne i et geografisk område hvor mester ikke opererer.
Hvis Mester er med på den kan du måske slippe udenom de store investeringer, og måske låne værktøj, materiel og lign.
Hvis du har en rummelig bil og råder over værktøjet i forvejen burde en opstart ikke være forfærdelig dyr. Husk evt. at overveje forsikring hvis du kommer til at lave ulykker.
Ja problemet er jo bare, at når man vælger at starte selvstændig bivirksomhed i samme branche som man er ansat i, så tyder det jo for alle - og især en chef - på at man har tænkt sig at gøre det til sin fuldtids levevej på et tidspunkt. Hvis man var kontornusser og tømrer i weekenderne, ja så var det nok en lidt anden snak.