Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og CVR nummer

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal jeg ikke kunne svare dig på. Nogle der har erfaringer på det punkt ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:57
det er problemet med PBS..
man SKAL momsregistreres for at lave en aftale med dem..
og jo.. du kan godt få et CVR eller SE nummer, selv uden at have ansate, honorar eller noget som helst..
jeg var selv i samme fase for 3-4 år siden, hvor jeg blev nød til at momsregistreres selv om jeg ikke regnede med at sælge for over 50.000 bare for at kunne få den der betalings del på hjemmesiden..

alternativt, kunne du måske løse betalings problemet ved bankbetaling, girokort, efterkrav, måske Paypall, eller Ewire...Pbs er også ret dyrt hvis du ikke regner med at sælge særligt meget.. men.. på den anden side.. det er meget nemmere for kunden at lave et impulskøb...

hilsen Steph

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:11

Så længe du ligger under de 50.000 kroner per år i omsætning, så bestemmer du selv om du vil momsregistreres eller ej - men det er vist allerede slået fast.

PBS kræver typisk et CVR nummer for at give dig lov til at køre webshop. Det har noget med dine kunders sikkerhed at gøre (hvilke reelt er lidt pjattet, hvis du alligevel kører det som en sidebiks til at starte med).

Som momsregistreret skal du opgive moms hvert kvartal. Hvis du har perioder med ingen omsætning, så har du mulighed for at lave en nul-registrering/nul-indberetning (tror jeg det hedder), hvor du angiver at du ikke har haft nogen omsætning.

På den måde kan du stadig bibeholde din virksomhed og dermed dit CVR-nummer uden problemer.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)