Hej Jeg er tidligere faldet over domæner som er udløbet med en pagerank på en 4-5 stykker. Hvis man købte disse domæner, vile man så kunne bruge det til linkbuilding? Bare en lille tanke, som nogle af jer måske kunne svare på.
|
Hej Heine
I de fleste tilfælde falder den pagerank væk eller bliver kraftigt reduceret. Jeg har netop testet med en del domæner, og jeg kan se at du skal have et indhold som ligner ret meget det gamle for at du beholder ranking på google samt pagerank.
En ting du skal være meget opmærksom på et at selvom et domæne står til at have en pagerank på 5 fx, så er det langt fra sikkert at det er en "ægte" pagerank til det domæne. Jeg har oplevet at finde domæner med PR 5 men ved at gå i dybden med at se på backlinks til domænet osv så vises der godtnok at der er backlinks dertil, men går man ind på de enkelte sider som skulle linke så kan du ikke finde disse backlinks.
Der kan være et par grunde hertil, det ene er at de links er fjernet, men en anden er at det pågældende domæne simpelthen har været brugt som et redirect domæne som har redirected til et andet domæne med en PR5 og derfor har "arvet" den pagerank samt link profil fra det andet domæne. Ligeså snart du tager domænet i brug med eget indhold så er der jo ingen links eller meget få hertil, samt dit indhold ændrer sig dramatisk derfor forsvinder hele ideen i at have dette domæne.
Det er dog muligt at finde nogle gode nogle, men undersøgt dem grundigt ellers er det spild af penge og ressourcer.