Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps ejere i rotation?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne igang med at starte et aps som opkøber immaterielle aktiver. Dog forventer jeg at min ejerkreds i selskabet vil være i voldsom rotation. Altså vil de andre ejere udover mig, købe og sælge deres andel i selskabet regelmæssigt, men vil dette koste mig noget rent revisionsmæssigt, eller på anden måde?

Tusind tak.

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 02:00

Hej Peter

Interessant koncept.

Revision af selskabets regnskaber m.v. vil ikke blive påvirket af handel mellem selskabets kapitalejere, idet dette kun vil være et anliggende mellem dem.

Så svaret er NEJ.

Tonny

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 10:56

Hey Tony

Så det vil sige at det faktisk ikke vil koste firmaet noget, og dernæst heller ikke ejerne som køber og sælger anparterne?  Udover selvfølgelig den pris de betaler for anparterne...

Håber på bedre vejrSmile

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:55

Manageren:

Hey Tony

Så det vil sige at det faktisk ikke vil koste firmaet noget, og dernæst heller ikke ejerne som køber og sælger anparterne?  Udover selvfølgelig den pris de betaler for anparterne...

Håber på bedre vejrSmile

Peter

Hej Peter

Det er faktisk ikke meget anderledes end, når der handles aktier i banken. Virksomheden påvirkes jo ikke af forholdet ligesom der ikke påføres ekstra omkostninger til revisionen.

De omkostninger som måtte påløbe udredes jo af kapitalejerne i forbindelse med handelen af anparterne.

Tonny

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 16:11

Tak for rådet Tony:)

Mener du derved at ens andele i aps'et kommer til at ligge i ens bankdepot?

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)