Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af hjemmeside...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
og gerne hård. Vi har kørt www.petdreams.dk i ca. 1/2 år, og har også mange andre aktiviteter end denne hjemmeside, så vi har endnu et begrænset budget, og må stille os tilfredse med forholdsvis billig udgave as oscommerce, til pengene er til det.

Se bort fra antallet af varer på hylderne. Der kommer langt flere ting på senere, men vi er startet på den gode gamle måde fra bunden, så vi udvikler os hele tiden.

Men hvordan er brugervenligheden?

Hvordan med navigation?

Er den let og logisk at finde rundt i?

Er det let at betale? (Vi er igang med et smartere checkout system, med 4 muligheder for betaling, med en kort beskrivelse af hver under knappen)

Hvordan er grafik og billeder? (Mange af billederne er for tunge. Det vil langsomt blive rettet, så alle helst skulle komme under 50 kb.)

Er den meget tung at loade siderne på, så det virkelig haster med at få skåret kb på billederne ned?

Virker siden troværdig, og hvad kan vi evt. gøre for at den bliver det?

Vi sigter ikke efter alle målgrupper med de farver siden er på, som det nok kan ses, men burde de være anderledes?

Der er sikkert masser af andre ting at tage fat på, så ville blive glad for noget respons så vi kan få den gjort bedre.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:54
Hej langvang78

Til at starte med, vil jeg sige, at jeg synes at siden er lidt forvirrende. Personligt vil jeg, hvis ikke fjerne det banner der kører, så i det mindste få det til at stå stille (midt på siden - jeg synes det forvirrer mere end det gavner. Fordi når jeg lige slår øjene op og ser siden bliver jeg simpelthen så forvirret, da der er flere ting på siden der fanger min opmærksomhed. Istedet synes jeg at du bør finde ud af hvad du vil have kunden til at se lige når kunden kommer ind på din side. Det er oftest i de første sekunder, hvor kunden skal fanges og blive interesseret, og det er derfor vigtigt at du skaber et samlingspunkt, og finder ud af hvordan du skal få mig fanget.

Udover det, synes jeg at siden er rimelig langsom at navigere rundt på. Uden at gøre mig klog på noget, som jeg ikke har forstand på, så vil jeg bare sige at siden nærmest "lagger" når man scroller ned på den, og bare når jeg tabber mellem f.eks. amino og din side, så tager det lige 2-4 sekunder før din sides kan ses. Noget jeg finder meget vigtigt at du får fikset, hvis det ikke kun er mig der har problemet, da man som kunde ikke gider at bevæge sig rundt på sådan en side.

Når jeg trykker på et produkt jeg vil købe, eller se nærmere på er der igen forvirring. Teksten står helt galt, og generelt mener jeg altså at du bør gøre det mere optimalt for kunden at kunne trykke direkte på "føj til kurv". Selvfølgelig skal der være en beskrivelse af produktet, men den står helt forkert og produktbeskrivelsen sammen med teksten omkring PBS osv. leder kunden væk fra "føj til kurv" og igen ved kunden ikke hvad han lige skal gøre.

Nå, skal lige spise, så opdaterer nok min post engang i morgen, da jeg mener der er en del mere, som du kan forbedre.

Små ting: Få styr på informationsbokset  - for mig at se, er der ingen orden i den.

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:10
Hej Kristian,

Jeg synes, I har en rigtig fin side, hvis man lige ser bort fra farven. Den lyserøde virker på mig lidt "lummer", men det behøver alle jo ikke synes.

Grønlige farver ville efter min mening passe bedre til produksortimentet.

Ellers tror jeg da bare, at I skal klø på - så kommer resultaterne...

Læs i øvrigt med fordel Martin Thorborgs bog om promovering af webshops - hvis I da ikke allerede har gjort det...

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:27
Tak for svaret. Jeg mangler bare lidt muligheder til at gøre det bedre. Hvordan mener du infoboksen skal være. Færre links, for meget info eller uorden i rækkefølgen? Hvis der er for meget info, er det lidt et forsøg på at gøre kunden så tryg som muligt ved at handle. Har de spørgsmål skal det kunne findes, eller være let tilgængelig, hvis de ikke vil vente på en mail, eller vi ikke er online til at besvare live. Virker det som for meget info?

Info under beskrivelserne har vi tænkt meget på om var godt eller skidt. Er pbs og gratis fragt over 1000 kr. for meget? Jeg er lidt uenig med min kompagnon om dette. Var det bedre at skrive gratis fragt over 1000 kr. med store bogstaver på forsiden samt pbs oplysningen på forsiden, og så skippe det i beskrivelserne? Angående om forvirrende ting ved knappen, hvordan ville du stille det op i stedet, og hvad er det der forvirrer?

Siden er for tung. Det er ikke kun din pc. Det er jeg helt enig i. Vi spekulerer på at skrotte det rullende banner, da jeg er ret sikker på det er det der er skyld i siden loader i underlige steps.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:36
Hej Mads.

Jeg har læst e-pusher light :)

Vi har kigget mange sider igennem både i Danmark og USA inden vi tog beslutningen med farven. Den var meget pink den sidste farve vi havde, så vi lavede den mere rødlig. Vi er godt tilfredse med farven, men det er muligt nogle vil skræmmes væk af den, men meninger om farver er jo mange. Tror ikke vi ændrer farven før der er økonomi til at bygge en ny side op fra bunden som vi vil have den.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:33
Hej,

Jeg vil da også give lidt input, jeg er nok ikke særlig struktureret i min kritik, så du må tage det som det kommer.......

• Forsiden - jeg drukner i information og har svært ved at orientere mig. Der er hele tiden noget der fanger mit blik. Keep it simple.

•    
  • Det er en rigtig god ide at fjerne det løbende banner, det giver meget sjældent et prof. indtryk, og i øvrigt kan man ikke læse hele teksten i højden i Firefox

•    
  • Lyserød - til en dyrebutik der hedder "Pet Dreams" ?? Du skal virkelig overveje hvilke signaler du ønsker at sende. Jeg ville vælge nogle grønne/blå farver.

•    
  • Jeg vil klart foretrække at alle informationsbokse/menubokse/søgebokse, osv holdes i den ene side af skærmen.

•    
  • Hold siden i en fast bredde på lige under 800 pixels. På min monitor med 1440 pixels i bredden bliver det aldeles umuligt at overskue.

•    
  • Og mere struktur på siden når man klikker ind på produkter, tak. Underpunkterne i "Kat" menuen er i en svært læselig font, og produkterne under "Hund" står meget rodet opført.

Nu skal det ikke være negativt alt sammen, jeg synes dit logo er rigtig godt (jeg har vist nævnt det med farven), og du har en række gode og spændende produkter, så jeg mener du har basis for at lave en rigtig god butik.

Essensen i mine råd er således at simplificere designet en hel del, og gøre det nemt for brugeren at navigere og købe. Kunderne føler sig trygge og køber hvis din side giver dem en professionel behandling - det oplever de ikke lige nu.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:31
Hej Jens.

Takker. Vi er klar over det med fontene og lidt rodet menu. Det er også noget vi skal have ændret med tiden. Hvad mener du med for mange ting der fanger opmærksomheden? For mange billeder? Tekst har vi bevidst ikke meget af på forsiden, men kan findes i linksiden. Er der også her for mange links med info? Jeg har spekuleret på vi skulle have 4 billeder i midten af siden, med de mest interessante produkter vi har, og fjerne det rullebanner i bunden. Tror det ville virke bedre, og få siden til at loade hurtigere.

Nu er der desværre nogle begrænsninger med oscommerce, så der er ting vi bare må acceptere, men mener du/I for eksempel, at der er for mange billeder med nyheder, tilbud osv? Var det bedre kun at have en boks med de produkter fra tilbudssiden, skiftende i boksen?

Farven har vi som sagt tænkt en del over. Jeg tro grunden til vores farvevalg bl.a er, at de produkter vi sælger, mest henvender sig til katte og små hunde. Så har vi spekuleret på en farve vi kunne lide, der passede på den målgruppe vi mente handlede mest hos os, og valgte den farve. Solgte vi kun udstyr til rottweilere og schaeferhunde, havde vi stensikkert ikke valgt den farve. Vi så også på lignede amerikanske sider. De er ihvertfald mindre neutral end vores i farvevalget. Ekstremt lille pige prinsesse pink, men har boet der i 2 år, og den generelle amerikaner der køber den slags, er mere til den slags end en dansker ville være. Hvorfor er den røde et dårligt valg til en side der hedder pet dreams og hvilke signaler synes du den sender?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:36
Jeg begynder da snart at spekulere på, om det var bedre vi flyttede shoppen over¨på vores præsentationsside for firmaet på http://www.wondersoftheworld.dk/

Denne side laves i samarbejde med en amerikansk professionel grafiker vi kender, og den virker også for os mere prof. Petdreams bygger vi mest selv på, så nær som ting i oscommerce der skal laves helt om, som vi har manden til hvor vi lejer butik og plads osv.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:35

og hårdt bliver det.

Jeg vil gerne starte med at ønske held og lykke med projektet. Held og lykke!

Jeg er selv ved at starte åbne en webshop med hundeartikler. Så kan kun tilslutte mig dit markedsvalg.

Nu kender jeg ikke din indgangsvinkel til det at starte en internetbaseret virksomhed og jeg kender heller ikke din fordeling af hobby/seriøsitet. Men nu beder du jo selv om kritik, så her kommer den. Håber du tager det som hjælp ;-)

Forretningsidé / Koncept
Det virker ikke som om at I har lagt en plan for Jeres forretning. 54 katteprodukter, 33 til hunden og 6 til gnaverne? Hvorfor ikke 93 til hunden? eller til 93 katten? eller 93 til gnaveren. Jeg tror godt jeg ved hvor I vil hen. I vil gerne ramme bredt! Og I rammer en meget bred målgruppe. Men I har bare ikke rigtig noget at tilbyde denne bredde målgruppe. Så mange vil I miste igen. Simpelthen fordi det bliver alt for "KrammerVilly -agtigt".

Mit forslag til Jer er at indsnævre Jeres målgruppe og så udvidde Jeres sortiment. Når så denne målgruppes behov så, er dækket til fulde og støvsuget for købelyst, så udvid gerne mod andre målgrupper.

I må gøre op med jer sev om jeres shop skal være en hobby eller en forretning. Hvis i vælger sidstnævnte, så er der rigtig meget at tage fat på. 

Shoppen
OSCommerce er bestemt en udemærket løsning. HVIS MEN ER NØRD! Men som standard er den bare alt alt for nederen. Om så I ændre farver og banner osv. så er den stadig alt for meget oscommerce ;-) Prøv evt. tage fat i en osc designernørd på et OSC forum og få et bud på hvad det vil koste Jer at få et bare lidt lækkert design, samt en bedre opbygning. I bliver overrasket over hvor meget man får for nogle få tusinde kr.

Men I er nødt til at have en plan for hvordan i vil have det. Både opbygning og design. Prøv evt. at kigge lidt på nogle af de større virksomheders shops.

Liste over ting jeg ville ændre.
1. Find en løsning på hvorfor Jeres shop er så super sløv. (hint: fjern det der scrollende banner i bunden).
2. Fjern scroll banneret i bunden. Det er sødt, men det er også meget forkert.

3. Flyt betalingskortene i bunden, op i toppen så folk ved med det samme at det er en shop.

4. Få lavet en horisontal menu med jeres oplysninger. Så man ikke skal scrolle for at finde info om Jer.

5. Få Jeres adresse og cvr op i toppen.

Det var lige det jeg faldt over ved et hurtigt kig. Men der er sikkert meget mere at tage fat på.

/Charly

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:54
Hej Charly.

Det kan godt være jeg har spurgt for tidligt. Det med kreditkortene er ved at blive lavet mens jeg skriver dette. Det med menuen har vi snakket om at ændre, og jeg er sikker på siden er sløv p.g.a banner og billeder. Der er meget vi skal have arbejdet på, og meget vi har fået bekræftet her, og det var det jeg mest var ude efter.

Hvad angår "kræmmer-Villy" :) Vi er klar over vi har for mange jern i ilden. Vi gør i engros til butikker inden for kæledyr, sælger via auktioner, og har et par andre niecher der interesserer os. Problemet er tiden og pengene. Vi gør tingene halvt nu istedet for helt i øjeblikket. Vi har ikke tid og penge til at satse 100% på det hele. Det må komme hen ad vejen som vi får det bygget rationelt op, og evt. får en mand mere på et tidspunkt.

Ilder produkterne er på vej ud. Det er ikke noget vi vil satse på. Vi vil heller ikke satse på loppemiddel, foder, kattegrus osv. Vi satser mest på specielle ting og luksus ting til hund og kat. Så må vi se om konceptet holder. Så synes ikke vi prøver at "gøre alle tilfredse", men det er da helt sikkert vi sælger mere, når der kommer flere ting på hylderne. Vi er grønne endnu, så jeg håber det kommer. Tak for de gode råd. Vi har bestilt stort hjem der kommer her til foråret så der kommer mere på hylderne hele tiden :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)