og gerne hård. Vi har kørt www.petdreams.dk i ca. 1/2 år, og har også mange andre aktiviteter end denne hjemmeside, så vi har endnu et begrænset budget, og må stille os tilfredse med forholdsvis billig udgave as oscommerce, til pengene er til det. Se bort fra antallet af varer på hylderne. Der kommer langt flere ting på senere, men vi er startet på den gode gamle måde fra bunden, så vi udvikler os hele tiden. Men hvordan er brugervenligheden? Hvordan med navigation? Er den let og logisk at finde rundt i? Er det let at betale? (Vi er igang med et smartere checkout system, med 4 muligheder for betaling, med en kort beskrivelse af hver under knappen) Hvordan er grafik og billeder? (Mange af billederne er for tunge. Det vil langsomt blive rettet, så alle helst skulle komme under 50 kb.) Er den meget tung at loade siderne på, så det virkelig haster med at få skåret kb på billederne ned? Virker siden troværdig, og hvad kan vi evt. gøre for at den bliver det? Vi sigter ikke efter alle målgrupper med de farver siden er på, som det nok kan ses, men burde de være anderledes? Der er sikkert masser af andre ting at tage fat på, så ville blive glad for noget respons så vi kan få den gjort bedre. |
Hej langvang78
Til at starte med, vil jeg sige, at jeg synes at siden er lidt forvirrende. Personligt vil jeg, hvis ikke fjerne det banner der kører, så i det mindste få det til at stå stille (midt på siden - jeg synes det forvirrer mere end det gavner. Fordi når jeg lige slår øjene op og ser siden bliver jeg simpelthen så forvirret, da der er flere ting på siden der fanger min opmærksomhed. Istedet synes jeg at du bør finde ud af hvad du vil have kunden til at se lige når kunden kommer ind på din side. Det er oftest i de første sekunder, hvor kunden skal fanges og blive interesseret, og det er derfor vigtigt at du skaber et samlingspunkt, og finder ud af hvordan du skal få mig fanget.
Udover det, synes jeg at siden er rimelig langsom at navigere rundt på. Uden at gøre mig klog på noget, som jeg ikke har forstand på, så vil jeg bare sige at siden nærmest "lagger" når man scroller ned på den, og bare når jeg tabber mellem f.eks. amino og din side, så tager det lige 2-4 sekunder før din sides kan ses. Noget jeg finder meget vigtigt at du får fikset, hvis det ikke kun er mig der har problemet, da man som kunde ikke gider at bevæge sig rundt på sådan en side.
Når jeg trykker på et produkt jeg vil købe, eller se nærmere på er der igen forvirring. Teksten står helt galt, og generelt mener jeg altså at du bør gøre det mere optimalt for kunden at kunne trykke direkte på "føj til kurv". Selvfølgelig skal der være en beskrivelse af produktet, men den står helt forkert og produktbeskrivelsen sammen med teksten omkring PBS osv. leder kunden væk fra "føj til kurv" og igen ved kunden ikke hvad han lige skal gøre.
Nå, skal lige spise, så opdaterer nok min post engang i morgen, da jeg mener der er en del mere, som du kan forbedre.
Små ting: Få styr på informationsbokset - for mig at se, er der ingen orden i den.