Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i Sverige

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Da vi blev nød til at få dansk adresse og cvr nr - grundet at man ikke må udfører vagt virksomhed i Danmark hvis firmaet er registret i et andet land - gik jeg til vores svenske revisor (har nemlig også svensk registret firma  ) og spurgte ind til reglerne og hun sagde at de bortser fra overskuddet, en af grundene til dette er at man stort set altid bliver hårdere beskattet i Danmark så der er simpelhen ikke nogen difference svenskerne kan udnytte... Det var ihvertfald hvad vores revisor sagde og det vælger jeg jo så at tro på men jeg har ikke direkte haft kontakt med det svenske Skatteværket.

Vh

Ania

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:45
Dato: 11-01-2007 11:26:59 Forfatter: Skat & Råd

Ved du positivt om de bortser eller har I bare ladet være med at selvangive det i forhold til Sverige.

Jeg regner bestemt med at revisoren angiver overfor de svenske myndigheder at jeg driver firma i Danmark, bare fordi jeg ikke bliver beskattet i Sverige er jeg jo ikke fritaget for at afleverer den svenske selvangivelse og betale ejendomsskat i Sverige..

Ania 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:30
Det lyder også logisk. Henset til at man jo bruger samme princip på løn.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:26
Så konklusionen må være, at der ingen fordel er ved at have firma i SE, hvis ens kunder/indkomst er i DK.

Fordi samme regel, som løn/indtægt træder ind, at man betaler skat der hvor man tjener pengene!

... Eller tager jeg fejl?

I så fald man får svenske kunder, kan et svensk firma være en ide...

Bare ærgeligt der ingen fordel er nu når man alligevel bor i landet, at man så ikke lige så godt kunne lave firmaet der.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:30
Hvis du bytter kunderne ud med arbejdet: Dvs. hvor arbejdet udføres, hvor virksomheden har sit faste driftssted så ja. Det er ikke afgørende hvor kunderne er.

Hvis man holder den danske beskatning op mod den svenske beskatning og samtidig inddrager de sociale sikringsafgifter når man til at beskatningen ligner hinanden meget, men i Sverige har man eksempelvis ikke mulighed for at lade indkomst opspare i virksomhedsordningen til en foreløbig skat på 28%.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)