Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god søgemaskine til min webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære shopejere

Jeg skammer mig sgu over min søgemaskine. Føj hvor er den stinkene ringe :( .... :)

Jeg har fx. en afdeling hvor vi har omkring 600 forskellige skilte, men ak, det er ikke i søgemaskinen man finder det mindste hjælp.

Derfor har jeg været ude og lede og dermed kikket på lidt forskelligt. Mest af alt er jeg ærgelig over at Ankiro ikke helt set den mulighed der er i at få deres søgemaskine på webshops. Det virker ihvertfald til de vil skræmme mig væk, med en start på næsten 20000 kr. 

Men hvad med Jer andre, har i været på udkik... og er der noget i kan anbefale mig? Ud over links til gode leverandører, vil jeg også gerne have links til Jeres egen shop, hvor det ligger og faktisk virker.

Håber i vil hjælpe mig med at blive meget mere søgevenlig :)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:15

Hej

Jeg lavede på et tidspunkt noget for en kunde, dette er ikke den færdige shop, men du kan få en fornemmelse af hvordan søgemaskinen virker :

http://www.yff.dk/index.php?searchword=frugt&ordering=&searchphrase=all&Itemid=1&option=com_search&lang=da

Shoppen er baseret på Joomla og Virtuemart.

mvh

Mogens

Easy Webhost

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:37

Vi har valgt og lave en hel udvidelse til det ene formål til vores Joomla Webshop Komponent redSHOP.

Så man installere redPRODUCTFINDER og så har man en helt ekstra komponent til at lave sin egen søgemaskine med.

Den kan så kobles sammen med produkt filterings modul og produkt finder moduler så det også kan bruges direkte på sitet til nemmere navigation.

Men en af de ting som vi har lavet er bl.a. muligheden for at lave manuelle associationer på ens produkter og kvalitetsscorer dem - Derved giver vi muligheden for at påfører en kvalitativ dimension på et søgesystem som jo ellers typisk udelukkende eksistere kvantitativt.

Så i stedet for at liste alle "røde" produkter op så kan vi vælge hvilken rækkefølge de skal vises i ved at bruge kvalitetsscorer paramteren.

Kvalitetsscoren er en værdi fra 0 til 100 der angiver kvaliteten i den enkelte association f.eks. mellem produkt X og de enkelte søgeord.

Det er også muligt at angive aliaser for de enkelte "tags" der kan associaseres til så hvis man nu sælger Samsung og folk søger på Panasonic så viser vi naturligvis Samsung som alternativ.

Derudover kan systemet bruges til produkter findere, gave findere osv. og alle resultatsiderne fungere som SEO/SEF optimeret landingpages som man jo så kan komme til at linke lidt til fra sin blog m.v. og generere nogle ekstra snævre indgangsveje i ens webshop.

Så med udgangspunkt i en form for abstrakte associationsdannelser der udgør en form for tråde igennem webshoppen kan vi altså skabe snævre matches eller høj kvalitetssøgeresultater hvor den røde tråd er synlig.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:22
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:30

Kun hvis du vil bruge en ekstern service ala Google Søgning på websitet - men ellers så er det ualmindeligt svært og lave noget brugbart hvis ikke det er integreret i løsning fordi meget af det avancerede, BI osv. kræver adgang til interne processer og data.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:
Jeg har fx. en afdeling hvor vi har omkring 600 forskellige skilte, men ak, det er ikke i søgemaskinen man finder det mindste hjælp.

Det er vigtigt du starter med at finde ud af hvordan søgefunktionen skal virke. 

Er det fordi søgemaskinen ikke har nok synonymer? (Du kan i din løsning tilføje forskellige synonymer for ord, inkl stavefejl, men det er et stort arbejde)
Er det rækkefølgen produkterne kommer i?
Er det en mere avanceret søgefunktion hvor kunden kan vælge forskellige parametre?

Eller hvad er det helt præcist det er du er ude efter. Der findes efterhånden en god håndfuld extensions til magento der på den ene eller anden måde har til formål at forbedre den interne søgefunktion. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:07

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:15

Hej med Jer

Tusind tak for Jeres mange gode svar. Det giver mig en del at arbejde videre med!

Jeg skal lige beklage at jeg ikke har beskrevet mit problem, men bare mangler en bedre søgemaskine :), men ....

Søgemaskinen i magento, er som standard ikke god nok til min shop. Jeg vil meget gerne arbejdet meget med søgemaskinen så den bliver hamrende go´, men tror at jeg skal arbejdet alt for meget før det bliver godt. 

Jeg har jo ikke vildt mange besøgende og derfor kan jeg først lave rettelserne når kunden har lavet en "fejl" (ja det er jo søgemaskinen der laver en fejl og ikke kunden :)), og dermed er der måske allerede mistet en kunde.

Jeg kunne forestille mig en meget stor hjælp vil være en "gætte søgemaskine". haha jaja nyt ord. Det jeg mener er at når jeg i søgemaskinen har skrevet ad foreslår den advarselsskilt.

En anden rar ting, ville være at hvis jeg skrev advar ville den vise mine advarselsskilte, dermed ville man kunne stave forkert sidst i ordet også.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:17

Hej Nils

Tak for links, dumt spørgsmål men hvad er magento EE? 

En af de 2 du vil anbefale?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:25

Boysen:
Tak for links, dumt spørgsmål men hvad er magento EE? 

Velbekom Boysen. Magento EE = Magento Enterprise Edidtion

Begge links er til Solr Search. Første link er bare til selve Solr Apache Projektet.

Det andet er til det tiltag der gjort for at integrere Magento Community edition til Solr.

Jeg har ikke kigget så meget på Google Code, koden. Men tænkte det nok være mere interessant en løsning til Community versionen istedet for at skulle investere i en Enterprise licens til Magento :-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)