Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ide at købe en virksomhed på lånte penge ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder i min varme stue med en kop kaffe og hygger mig med tænke lidt over tingene. Faktisk sidder jeg og filosofiere over om det er en god ide, at låne ca 2 mil fra banken og købe en virksomhed.

På den ene side synes jeg det er Mega god ide, for man køber virksomheden og betaler banken pengen tilbage og behøver ikke købe virksomheden om 10 år når man har pengene.

På den anden side synes jeg at det er en DÅRLIG ide, hvad hvis man pludselige mister kunder, så hænger man jo på gælden.

Hvad synes i om emnet og har nogen her personlig erfaring med den slags ??

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:08

Du for det til at lyde som om det er let at låne 2 millioner til køb af en virksomhed?

:)

Tilmeldt 14. Aug 10
Skrevet kl. 23:10

Jeg har aldrig været i banken og låne penge..:)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 23:11

Brugt_cykler_barnevogn_købes:

Jeg har aldrig været i banken og låne penge..:)

Også er det let at låne penge:P?

Du kan ikke stille op i banken og sige: jeg har ikke lånt penge før, lån mig lige 2 millioner.

De vil sandsynligvis stille krav om du selv stiller kapital til rådighed, at du har en gennemført forretningsplan, budgetter, vækstplan osv.

:)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 23:14

Nogle gange kan man brænde for nogle ting så meget, at man faktisk går ud og gør sådanne ting. Ikke at jeg siger det er forkert, men man skal virkelig tænke over tingene. Når man går ud og låner 2 millioner til en virksomhed, så kan alt ske. Og det er utroligt vigtigt man har hele firmaets baggrund foran sig. Så man har muligheden for at se virksomhedens fremdrift gennem årene.

Derudover vil jeg ikke sige det er nemt og låne 2 millioner kr af banken til en virksomhed. Så man skal da klart gøre sig nogle store overvejelser, da firmaet godt kan vende snuden i vejret, desværre.

Man kan desværre ikke forudsige sådan nogle ting.

Ved ikke om dette kan hjælpe...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det du spørger om er faktisk:

Skal jeg købe en lotto kupon?

Hvis jeg vinder bliver jeg rig, og kan købe flere lotto kuponer, men hvis jeg taber er pengene spildt!

Hvad skal jeg gøre, og hvad synes du!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 14. Aug 10
Skrevet kl. 13:02

tjæææ det tager jo 1000 år tjene de 2 millioner med et rengøringsjob!

Så ideen er låne dem fra banken og betale dem til på 4-5 år

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du har en indsigt i hvor svært det er at låne penge, specielt når du har en rengøringsjob.

Hvis du har folk med de sidste 4-5 år i nyhederne vil du se at der er/har været KRISE.. Og bare det at en Almindelig lånmodtager skal have en kassekredit på 10.000 kan være svært.

et lille hurtigt regnestykke.

Lånebeløb: 2.000.000 Kroner

Låneperiode: 5 år(60 måneder)

Ydelse pr. Måned: 40.000 - 48.000

Kr. 40.000 x 60 måneder = 2.400.000

Omkostninger: Kr. 400.000

Hvordan er jeg kommet frem til det? Jeg tastede lånebeløb ind på mybanker som det var et boliglån. der er den effiktive rente mellem 5-15 %.

Så kommer der kravende oveni selve lånebeløbet:

• Egen Udbetaling - Banken VIL kræve eget indskud.
  • Driftbudget
  • Vækstplan
  • Forretningsplan
  • Personlig Økonomi
  • Sikkerhed i Hus, bil eller andet med værdi(Kan forekomme)

Så hvis du mener du kan købe en virksomhed for 2mil, UDEN indskud og nævnte krav, Betale lønninger, husleje, diverse driftsomkostninger, Løn  til dig selv Også lige betale 40-50.000 i renter & afdrag om måneden, så go for it..

But lets get real, that wont happend.

Jeg Syntes du skulle sætte dig ned og drikke en kop kaffe og tænke over hvad du kan starte op med beskedne midler, som har potentiale til at blive noget stort. Noget du brænder for, har kompetencer inden for & som du kan sige. nå, det gik ikke, så mistede jeg den tid og de penge jeg havde, men HEY! jeg står sku ikke med en gæld til banken på 2mil.

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:43

Hej

Det er sikkert en kanon ide hvis det er et forretnings område du har forstand på du slår dig på ellers vil jeg nok hoppe med på vognen om det er en dårlig ide.

Men hvis det er et område du har forstand på så pröv lykken (fx som den ene af 2 der idag har 35% af af aktierne af i fck,han köbte Svenborg Breaks for 20 mill som han lånte i banken og solgte det 10 år senere til en kapitalfond for 3,4 milliarder)

Men han havde også forstand på det han lavede (måske ikke på forretnings delen men hvis produktet er godt kan man ansaette folk der er gode til det)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:08

Brugt_cykler_barnevogn_købes:

tjæææ det tager jo 1000 år tjene de 2 millioner med et rengøringsjob!

Så ideen er låne dem fra banken og betale dem til på 4-5 år

Endnu engang må jeg sige at du er lidt sjov. Du kunne sikkert have stillet spørgsmålet til en i telefonen og fået en god dialog, men herinde bliver det alt for overfladisk og der er en hulens masse ting du ikke har med i spørgsmålet og det der skal vurderes. Nedenstående er blot et par overfladiske emner.

1. Firmaet der skal købes og din ekspertise på området.

2. Markedet og markedsudvikling

3. Din baggrund

4. Din økonomi og hvad du kan stille som sikkerhed.

5. Bankernes situation

6. papirarbejde overfor banken/investor.

osv.

Jeg har selv solgt et firma for 6 år siden for 2 mio. Og hvis du tror du kan købe noget der kan give dig 2 mio + låneomkostninger, samt dække en løn i 5 år, så tror jeg du er temmelig naiv eller har kontakt til en der ikke er helt rask.

Arbejder du med rengøring nu? Det er tydeligt at se på dine indlæg at du gerne vil netværke... Hvis du nu ender med at få dig et firma med produkter, ville du så invitere dette netværk til at se om det kunne være noget for dem?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)