Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit eget mini hosting firma (hvad for en slags server)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer Jeg vil gerne starte mit eget mini hosting firma og det er besluttet Jeg vil hoste min egen hjemmeside, men også andres. Jeg vil købe min server ved et firma hvor den kan stå i deres køleanlæg, men hvad for en slags server skal jeg købe? Der skal vel være flere iper da jeg vil hoste forskellige hjemmesider. Skal brug et hurtigt, men ogaå fyldsgørende svar! ;-) Mvh Nikolaj :-)

Geeked

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Inden du vælger at hoste for andre så skal du lige læse en del på teorien :)

Du har kun brug for én ip-adresse, da der kan være flere domæner liggende på samme server og samme ip-adresse. IP adressen på et domæne sættes op på en DNS server (f.eks. gratisdns).

Hvis du vil lege med det så kan jeg anbefale at sætte en Linux op med Ispconfig kontrolpanelet som kan alt det du har brug for. Du kan se mere på ispconfig.com

Alternativt kan det nok bedre betale sig for dig at få en reseller aftale hos et hostingfirma hvor de sørger for at teknikken spiller mens du blot skal sørge for at få kunder hjem.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Skrevet kl. 23:03
Hej Niels. Nu hvor du nævner det så vil jeg gerne køre på samme ip. Men hvad for en slags server snakker du om her?

Geeked

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 23:08

Hej Nikolaj. Når du spørger til, hvilken server du bør købe og forventer et fyldestgørende svar, så må du også lægge flere oplysninger på bordet. Hvad er kravene, hvad er budgettet osv. Men husk på, at det at drive hostingvirksomhed på ingen måde kun er et spørgsmål om hardware.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:09

Hej Nikolaj,

Af ren interesse, hvorfor så lige i hosting branchen?

Der er skarp konkurrence - meget skarp konkurrence - og der bliver konkurreret rigtig meget på prisen, hvis man kigger på de store selskaber som One.com, Surftown.dk osv.

Hvis det er fordi du har nogle gode kontakter til nogle du kan sælge til, så overvej som Niels siger, en reseller aftale.

Tjek fx. Exawebs side om at være reseller..

Held og lykke med det :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Med fare for at træde dig over tæerne. Hvis du ikke ved, hvilken software og/eller hardware du vil køre med, så tror jeg ikke du er klar til at starte en hosting virksomhed.

Hvis jeg var dig ville jeg i stedet starte med at hoste din egen hjemmeside hjemmefra. Du kan fint købe en lille computer (fx en lille støjsvag mac mini eller anden minicomputer), smække en linux på den og lege lidt.

Når du har fået lidt erfaringer der, så kan du begynde at overveje, at købe en rigtig server og få den ud i et skab hos et hosting center.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:14

Hej Nikolaj,

Det er et meget åbent spørgsmål du stiller, dit valg af server afhænger jo af hvad du vil tilbyde.
Hvis du vil tilbyde dine kunder php, MySQL osv., så er det oplagte valg at du installere en Linux af en slags og lægger Apache osv. på den. Gerne sammen med et kontrolpanel som Niels også foreslår, jeg kender ikke ispconfig, men der er også Plesk og ebox  til Linux.

Hvis du vil hoste MSSQL, ASP og .net så skal du installere/købe en Windows server med IIS  på.

Hvis spørgsmålet går på om det skal være en virtuel, dedikeret, VPS eller hvad de nu kan hedde - det afhænger af hvad de kalder den der hvor du vil købe den. Mit råd er at lytte til hvad din leverandør foreslår så du er sikker på det er en teknologi de kan understøtte.

Men mit direkte råd er lidt det samme som Niels' råd til dig, prøv at starte med en forhandleraftale med et hostingfirma, så du ikke skal bekymre dig om teknikken - no offense men det lyder som om du hurtigt kan knække nakken på basis-teknikken :-)

Håber det hjælper
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 23:17

Jeg har en dedikeret server hos tyske Hetzner.de. 

ntel® Core™ i7-920 Quadcore
incl. Hyper-Threading Technology
  • RAM8 GB DDR3 RAM
  • Hard discs2 x 750 GB SATA-II HDD
    (Software-RAID 1)'
  • 5000 GB/month 

http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/eq4/

Hele herligheden til 49 euro/måned. Det er rørende billigt og så fungerer det. Jeg har selv syv websites på serveren, og selv om siderne trækker en del traffik og der er mange større filer, så er jeg milevidt fra at stresse kassen. 

-Men jeg fornemmer, at du vil have din egen server, som du selv kan servicere ude hos hostingfirmaet? Min idé er et at det en lidt gammeldags løsning, der er absolut ikke nogen grund til at rode med ram og diske i et kølehus ude i en forstad. Køb dig til det, når det nu er så billigt. 

Iøvrigt: hvordan ser din forretningsplan ud? Jeg spørger fordi, markedet er så presset (man kan få en velfungerende hjemmesideløsning til under 10 kr. om måneden og kick-ass dedikerede monstre for et par  hundredlapper) Hvor forventer du at kunne lave penge i det marked

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:24

Nikolaj:
Hej Niels. Nu hvor du nævner det så vil jeg gerne køre på samme ip. Men hvad for en slags server snakker du om her?

Du kan køre mange domæner på både Linux og Windows server. Så det afhænger kun af din tekniske viden om hvordan sådan en server fungerer. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Skrevet kl. 13:26
Hej Casper. Er udemærket godt klar over der er står konkurrence, men da jeg skriver det er besluttet at jeg vil lave mig et mini hosting firma så har jeg skam tjekket op på at der er konkurrence.

Geeked

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)