|
Hej allesammen. Jeg er journaliststuderende og sidder i øjeblikket og arbejder på en historie om PBS'' charge-back gebyr (altså administrationsgebyret PBS tager for at behandele kunden indsigelsesrapport). I den forbindelse har jeg talt en del med PBS'' pressechef Søren Winge. Jeg havde indtrykket af, at PBS også tager gebyr, hvis en kunde betaler med et overtrukket Dankort men nu fik jeg lige en mail, hvor han forklarer, at i sager omhandlende dækning på kontoen blander PBS sig ikke, og at der derfor ikke skal betales gebyr. Er det rigtigt? Er det KUN i tilfælde af stjålne Dankort, der skal betales gebyr? |
PBS og overtrukne Dankort
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
Ved et overtrukket dankort udstedes der ikke chargebacks, da banken bare opkræver gebyret fra kunden der har overtrukket. Derudover kan der være tale om chargebacks i sager hvor kunden ikke kan vedkende sig transaktionen eller ikke har fået den lovede ydelse. |
|
Jeg har lige et spørgsmål mere. PBS'' pressechef fortalte mig yderligere, at i har rig mulighed for at undersøge en kundes andresse og derefter se om den matcher med leveringsadressen. Er det rigtigt? Kan i give eksempler på, hvornår i ikke har mulighed for at undersøge kundens identitet? |
Ja altså vi kan se leveringsadressen, som kunden selv udfylder, men vi kan ikke se om kort ejer adressen er lig med den leveringsadresse som vi har fået oplyst. (vi kan faktisk selt ikke få nogen som helst oplysninger omkring kort ejeren, eller kortet) |
|
Så vidt jeg ved tillader PBS ikke match mellem leveringsadresse og kortholders adresse og de tillader så vidt jeg ved heller ikke match mellem kundenavn og kortholders navn. Det tillader visse udenlanske gateways derimod. Dette kan også skyldes at meget få af de danske gateways har det implementeret, på trods af PBS måske stiller muligheden til råde for dem. |
|
|
Vi har mange gange modtaget chargeback fra PBS ved kundeindsigelse, men ALDRIG ved kortovertræk. Ved kortovertræk går banken enten ind og dækker beløbet eller tilbagefører det. |
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Bliv gratis medlem