Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain + Economics + Lagerhotel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går med tanker om at starte en webshop med vægt på at automatisere hvad der er muligt.
Jeg har gennem det seneste år læst utallige tråde her på fora, men har stadig en MASSE spørgsmål :)

Det nemmeste er vel at jeg forklare hvad jeg ønsker at opnå og hvordan jeg forestiller mig processerne.

Det bliver en kombi af -> Dandomain webshop + Economics + Lagerhotel

Dandomain bliver designet af et endnu uvalgt firma.
Integrationen mellem Dandomain og Economics bliver foretaget af E-gate.

1. Mit første spørgsmål går på hvorvidt man lader Dandomain eller Economics styre lagerbeholdningerne, og i hvilket af dem man opretter nye varer etc. ? Ved Dandomain kræver det naturligvis tilkøb af "Lagerstyring"
   Hvilket af programmerne kan man kalde sit hovedprogram om så at sige? :) 

2. Når man afsender ordre osv til lagerhotellet, er det så Dandomain eller Economics og hvem får man til at lave en sådan integration?
   Når man bestiller varer hjem fra DK/UK og de skal modtages. Hvor skal de så oprettes? Dandomain eller Economics?

3. Lader man dandomain eller economics oprette fakturaen der sendes til kunderne?  

Til tillægsspørgsmål: Jeg har en del kendskab til C5. Det er dyrere end Economics, men vil det være bedre/nemmere at integrere med en webshop med fokus på automatisering.

Håber I vil tage jer tid til at læse mine spørgsmål og give jeres svar :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:09

Tingene kan gøres på mange måder, men jeg giver gerne et bud.

1. E-conomic skal styre dine lagerbeholdninger og dandomain skal være slave.

2. E-gate har lavet en integration der virker - den er dog lidt dyr - jeg bruger den selv.

3. E-conomic sættes op til automatisk at proppe lagerhotellet i bcc på fakturaen og så plukker de udfra det. Fakturaen skal sendes ud til kunden via e-conomic også·

Nye varer skal både oprettes i dandomain og e-conomic, og du skal sørge for at de har de samme numre :)

Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:17

Hej Jørgen, og tak for dit hurtige svar :)

1. Dvs. at dandomain bliver opdateret af E-Gate efter at man har oprettet en vare?

2. Det er godt at høre.

3. Smart, men hvordan så med Track and trace? Sender de det retur på en mail, eller sender de efter aftale videre til kunden?

4. Det vil dige dobbelt oprettelse? Kan man ikke få E-Gate til at overføre nye varer fra den ene til den anden?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:20

Du kan altid starte med en E-conomics og Dandomain integration, men når du vokser og bliver større, så vil du få behov for et mere avanceret økonomistyringsprogram, da det er begrænset hvad E-conomics kan i forhold til f.eks. Dynamics C5 eller Microsoft Dynamics NAV.

Jeg vil anbefale, at du starter med E-conomics og Dandomain og ser hvordan det går i stedet for at bruge en masse penge på en dyr integration fra start.

Der er nemlig en masse andre ting, som er mere fornuftigt at bruge penge på, når man starter en webshop.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:33

Nicklas Nguyen:

Du kan altid starte med en E-conomics og Dandomain integration, men når du vokser og bliver større, så vil du få behov for et mere avanceret økonomistyringsprogram, da det er begrænset hvad E-conomics kan i forhold til f.eks. Dynamics C5 eller Microsoft Dynamics NAV.

Jeg vil anbefale, at du starter med E-conomics og Dandomain og ser hvordan det går i stedet for at bruge en masse penge på en dyr integration fra start.

Der er nemlig en masse andre ting, som er mere fornuftigt at bruge penge på, når man starter en webshop.

SUPER POINTE ! :)

Og måske er det lidt overkill, når man nu tænker på at det ikke er gratis at automatisere ordreoverførsel & lagersynkronisering - at gøre det fra starten af.

Jeg vil hermed appellere for en minimalistisk løsning og en gradvis optimering. Det kan gøre ondt, men rationelle og minimalistiske løsninger er tit de bedste set fra en forretningsmæssig synsvinkel, og omvendt kan denne tilbageholdenhed pille al gejsten ud af dig hvis du ikke griber det rigtigt an og får flyttet fokus.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)