Jeg mener nu nok at nedenstående som er er forslået, er måden at gøre det på : ---- Normalt forløb tidligere hos os: Forfaldsdato + 10 dage= påmindelse 2 rykkere af 10 dage 1 rykker af 10 dage med inkasso varsel Alt i alt 40 dages ekstra kredit til kunden?? ---- Hvis du sender en Inkasso varsel efter 10 dage så risikere du at skramme en måske god kunde væk som bare har glemt at betale sin regning. Det kan jo også være at den er røget ud eller bogholderen har glemt og betale den af den ene eller anden ligitime årsag. Når vi engang i mellem får inkasso varsler fra leverandør på første rykker og når fakturaen kun er 8 dage efter forfaldsdato, så afbryder vi med det samme samarbejdet, for det er ikke alle virksomheder der kan klare netto 8 dage og så er det flabet at true med Inkasso så hurtigt. Men det kan godt være at vi er de eneste der tænker sådan. |
Hej Trinitron
Vi sender stadig første den venlig påmindelse, inde vi sender rykker med inkasso varsel.
Og alt afhængig af vores vurdering af kundens potenstiale, har vi stadig mulighed for at rykker endnu engang