Nej - Kørsel mellem dit kontor og et arbejdssted bliver ikke fanget af 60 dages reglen medmindre du har kontor på bopælen. Derimod vil arbejdsstedet blive omfattet hvis du kører fra arbejdsstedet og til bopælen når du skal hjem, og på samme måde vil dit kontor blive omfattet hvis du starter eller slutter der. Så ja - har man mange faste kunder er det muligt at komme uden om 60 dages reglen ved at have et kontor ude i byen, som man starter på og slutter på. Dvs. at det kun er kontoret der bliver ramt. Kontoret skal ikke ligge lige overfor din bopæl - så bliver det angiveligt underkendt men ellers er der god ide i at kontoret afstandsmæssigt ikke ligger langt fra din bopæl for at undgå for meget udækket kørsel. |
Hej Bent
Tak fo svaret. Men jeg fattede ikke lige helt den med at arbejdsstedet vil blive omfattet.
Jeg har i de sidste 6 måneder kørt fra min bopæl til arbejdssted og har udbetalt kørselsgodtgørelse de første 60 dage og tager kørselsfradrag for resten af tiden. Dette skulle være OK ikk..
Hvis jeg nu fik kontor ude i byen (ikke for langt væk fra min bopæl pga. udækket kørsel), vil der så være en ny 60 dages periode eller er der ubegrænset kørselsgodtgørelse op til de 20.000 km???
PS jeg har kun en kunde - en langtids kontrakt som jeg iøvrigt også spørger om i en anden tråd http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=10653
Mvh
Lars Nerving
Projekt gennemførsel fra ide til drift