Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskæring af tryksager??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se at emnet har været oppe at vende før - dog ikke med lige det svar jeg skal bruge....

Jeg har sat en brochure op i InDesign 2.0. 4 siders A5. Trykkeriet beder om 3 mm til beskæring og da jeg bruger "hel-dækkende baggrundsbilleder", er det bestemt nødvendigt at det laves ordentligt.

Når trykkerier beder om mm til beskæring, plejer jeg at gøre selve InDesign dokumentet 3mm større på hver side, lader baggrundsbilledet gå helt ud til kanten og definerer så 3mm til beskæring når jeg genererer pdf''en. Er dette den korrekte (og bedste) måde at gøre det?

Derudover har de lagt nogle definitioner ud til download, som man skal importere i hhv InDesign og Distiller. Desværre kører jeg med de gamle programmer et par uger endnu og trykkeriets filer er til hhv Cs1 og CS2... er der nogen af jer Aminoer, som har en standard opsætning til brochure-pdf''er jeg kan bruge i stedet - eller som kan lade mig vide, hvad jeg skal indstille når jeg genererer pdf''en?

Mange hilsener

Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen - har løst beskæringsproblemet - mangler blot specifikationer vedr. pdf - det vil jeg stadig gerne høre om.

Dbh

Camilla

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)