Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect på sider med lav google love?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har rodet en hel del med web og har før lavet 301 redirects med succes. Men jeg sidder med en side, hvor de fleste urler ikke har den store google mæssige værdi. De ligger så dårligt i google at jeg overvejer at omdøbe dem uden redirects.

De hedder fx /ksb04.html og dem vil jeg naturligvis have til at hedde /lækker_SEO_URL.html

Igen, normalt ville jeg smide en redirect op. Men er det besværet værd, med en side hvis urler alligevel enten er nye eller ikke ligger godt i google?

Det jeg altså spørger til er om jeg kan se igennem fingre med de 301 redirects, og simpelthen bare rename alle urlerne til noget bedre seo mæssigt.

Jeg vil jo hurtigt få langt bedre placeringer med de nye urler efter et par måneder, eller kortere tid, selvom jeg ikke laver redirects.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 23:28

Thomas Sindberg:

Hejsa

Jeg har rodet en hel del med web og har før lavet 301 redirects med succes. Men jeg sidder med en side, hvor de fleste urler ikke har den store google mæssige værdi. De ligger så dårligt i google at jeg overvejer at omdøbe dem uden redirects.

De hedder fx /ksb04.html og dem vil jeg naturligvis have til at hedde /lækker_SEO_URL.html

Igen, normalt ville jeg smide en redirect op. Men er det besværet værd, med en side hvis urler alligevel enten er nye eller ikke ligger godt i google?

Det jeg altså spørger til er om jeg kan se igennem fingre med de 301 redirects, og simpelthen bare rename alle urlerne til noget bedre seo mæssigt.

Jeg vil jo hurtigt få langt bedre placeringer med de nye urler efter et par måneder, eller kortere tid, selvom jeg ikke laver redirects.

Tjek evt. her om der er andre der linker til siderne:

http://siteexplorer.search.yahoo.com/

http://sitexploration.com

:-) Andy

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 23:34

Hej Andy,

Ja godt tool der. Kan hjælpe lidt med at se om man mister lidt backlinks.

Men andre ting som fx alder må jo alt andet lige gå tabt. Hvad det så end har af betydning.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:37

Thomas Sindberg:

Hejsa

Det kommer an på så meget.

1. er der andre der linker til siden
2. returnerer din hjemmeside en 404 eller 410 hvis folk/Google prøver at tilgå den gamle url

kan du sige ja til den første men nej til den anden, så vil jeg mene at du skal opsætte en 301 redirect. da det andet vil virke som om at du ikke har styr på det i Googles øjne, og for den sags skyld også i vores andres øjne. så man kan sige det ikke er brugervenligt og derfor heller ikke godt for din hjemmeside i forhold til Google.

Du skal se på Google og SEO for den sags skyld med brugervenlighedsbriller, så går du ikke galt i byen og du vil helt sikkert selv kunne svare på rigtig mange spørgsmål du måtte have.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 00:08

Brugervenlighedsbriller er en god tommelfingerregel.

Jeg kan også spørge på en anden måde:

Kan vi tænke os til et tilfælde hvor man ikke ville lave redirects?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:14

Thomas Sindberg:

Brugervenlighedsbriller er en god tommelfingerregel.

Jeg kan også spørge på en anden måde:

Kan vi tænke os til et tilfælde hvor man ikke ville lave redirects?

Ja jeg har altid selv sagt at det at udføre SEO og have med Google at gøre har noget med brugervenlighed at gøre. Langt de fleste ting har i hvert fald.

Men ja man kan også spørge sådan.

Måske man ikke ville lave redirects hvis lige man havde oprettet en side og 1 sekund efter omdøber siden til noget andet :) men er der gået 5 minutter før man ændrede, ville jeg nu nok lave en redirect alligevel, da Google allerede der kan have crawlet ens side hvis man da har gjort sin SEO ordentlig :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)