Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Managerens idé nr. 4

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Så er den gal igen:) 

Jeg har så til festugen i Aarhus at der på nogle plakater var en kode som man kunne taste ind på sin telefon, og så dernæst få informationer om koncerter etc.   Derfor tænkte jeg - Hvad nu hvis jeg kunne få en sådan kode på min gravsten, så når folk gik nede på kirkegården, kunne de lige taste koden ind, og så læse om den afdøde:D

Grib den her idé, for synes selv den er grinern....

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:54

Teoretisk set en sjov idé, men det ville kræve en ENORM sum penge udover alt det arbejde der skulle ligges i det. 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 15:58

Du har ret i at det ville kræve sygt meget arbejde at finde materiale på alle de afdøde, men idéen skulle også kun være fra nu af:D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:04

Spørg dig selv helt ærligt:" Går jeg ned på en kirkegård, fordi jeg har lyst til at læse andres historie, eller er det fordi, at noget familie, venner eller andet ligger begravet, og du gerne vil sørge lidt over dem"...

Jeg ville ALDRIG, og jeg gentager ALDRIG benytte sådan en service der... Det ender jo bare med, at man ik kan få 10 minutter i fred, fordi der render folk rundt, som synes det er sjovt at læse andres historie, og så forsvinder hele ideen med en kirkegård... 

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:32

Altså det er ikke særligt konstruktivt kritik der kommer der. 
Kunne det ske at der var folk der tænkte lidt anderledes og ud af boksen? Og jeg tror skam ikke at der decideret vil være nogen som opfatter det som sjovt, og opholder sig på kirkegården 24/7.

Hvis de gør, så skal de mentalt indlægges.
Men jeg synes konceptet virker meget interessant i det dét er meget originalt, det kunne jo tænkes at børnebørn til en fx. afdød Morfar kunne have gavn af at vide hvem han var, og så videre.

De data der kunne indgå kunne være en del af et stamtræ, så man kunne finde ud af hvem man var beslægtet med, hvem deres forfædre var og så videre.

Hvor vidt der så rent faktisk ville være et marked for må jeg være dig et svar skyldigt, men thumbs up for kreativiteten :)  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:53

Rasmus:

Altså det er ikke særligt konstruktivt kritik der kommer der. 
Kunne det ske at der var folk der tænkte lidt anderledes og ud af boksen? Og jeg tror skam ikke at der decideret vil være nogen som opfatter det som sjovt, og opholder sig på kirkegården 24/7.

Okay så fordi noget er ud af boxen, så er det smart?
Hvem skulle sådan en service gavne? Hvem ville få noget ud af den?

Rasmus:

Men jeg synes konceptet virker meget interessant i det dét er meget originalt, det kunne jo tænkes at børnebørn til en fx. afdød Morfar kunne have gavn af at vide hvem han var, og så videre.

Så du mener ik, at familien kan fortælle meget sjovere og bedre informationer om en afdød morfar, end et firma der skal opsamle informationer kan? Har du overvejet, hvor basale informationer det ville være, som sådan et firma kunne lægge ud?
Come on hvem ville du selv helst høre historierne fra? En levende historie fra din mormor, som fortæller alle detaljerne, og hvor man kan leve sig ind i en tid, som var anderledes, eller fra en computerstemme på din tlf?
Your choice, men jeg har valgt...

Iøvrigt så skal folk jo acceptere, at deres informationer lægges ud... Det må jo indgå i persondataloven?

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 12:58

Fashion-Seller:

Spørg dig selv helt ærligt:" Går jeg ned på en kirkegård, fordi jeg har lyst til at læse andres historie, eller er det fordi, at noget familie, venner eller andet ligger begravet, og du gerne vil sørge lidt over dem"...

Jeg ville ALDRIG, og jeg gentager ALDRIG benytte sådan en service der... Det ender jo bare med, at man ik kan få 10 minutter i fred, fordi der render folk rundt, som synes det er sjovt at læse andres historie, og så forsvinder hele ideen med en kirkegård... 

Det var som Rasmus også sagde - meget konstruktivtSad

fair nok du ikke kan lide idéen, men nu er vi altså 2 mod en som synes den er sjov, så helt på gulvet kan den ikke være...

Husk, der er flere måder at kritisere på. Den ene er at sige hvad er positivt, og så dernæst kritisere - Den anden er at kritisere direkte og det hjælper ingen partner.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)