Jeg har et par spørgsmål til brug af iframe på facebook.
Når jeg opretter en applicakation på facebook, kan jeg vælge hvor data skal hentes. Vil det så sige at jeg kan sætte den til f.eks. amino.dk, og så vil man kunne surfe rundt på amino igennem applikationen?
- Kan det godt lade sig gøre at sætte placeringen til en f.eks. index.html side, og det ville kunne fungere på samme måde.
... Min problemstilling er nemlig at FBML ikke tillader CSS, så jeg vil forsøge mig i samme duer som de store firmaer såsom pepsi, cocacola, nike, addidas og redbull osv.
Med en iframe app på Facebook kan du bruge CSS og vise en html, php eller asp side gennem applikationen. Det giver langt større muligheder end med FBML (som Facebook udfaser og pr. 11. marts 2011 er det ikke længere muligt at oprette nye FBML sider - de eksisterende vil dog køre videre i min. et år og stadig kunne redigeres).
Der er flere ting der spiller ind her og jeg vil da lige prøve at forklare det.
Der er Iframe for fansider og for apps og de virker lidt forskelligt. du har mulighed for flere ting i Iframe for apps og ja der kan du hive en hel hjemmeside ind i. (Husk max bredde er 520px.) Men i denne Iframe type kan du ikke adde som en facebook fan side.
Hvis du gør det vil den brokke sig over <head><body> og evt andre flash koder.
Husk at ændre din forsidegrafik, når FB inden længe ændrer din side, tabs forsvinder og bliver til menupunkter - ellers peger pilen på noget, der ikke er der :o)
For mig er den helt fin, jeg har opdateret mine sider. En af fordelene er at tabs vises som menupunkter, og dermed ikke er så begrænset som tabs (hvor man skal klikke på en ekstra knap for at se dem alle).
Jeg tror det er lidt ligesom, da FB skiftede layout og der blev oprettet en masse grupper hvor folk ville have det gamle layout tilbage - nu tror jeg ikke, der er nogen, der tænker over det :o)