Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR og Product Placement

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Som mange andre sad jeg i aftes og så den nye thriller "Forbrydelsen" på DR1. Egentlig en udemærket serie med gode skuespiller-præstationer, men som tidligere ved "Rejseholdet" studsede jeg også her over den åbenlyse product placement. Alle medvirkende i "Forbrydelsen" kørte i Ford-biler - enten varevogne eller personbiler. Ved "Rejseholdet" var det Nissan der var hovedsponsor af biler, mens det ved "Ørnen" var 3-mobiler der var i søgelyset.

Jeg synes det er meget åbenlyst i de danske produktioner, hvor de amerikanske film og serier er bedre til at skjule det, så det ikke virker så åbenlyst.

Er der nogen som har erfaring med product placement fra danske produktioner og kender lidt mere til, om den åbenlyse eksponering er nødvendigt i Danmark for at få den nødvendige respons?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:18
DR siger selv at det ikke er product placement, da de bare "låner" bilerne og der ikke er penge imellem parterne.

Men jeg tror selv at det bliver mere og mere udbredt i Danske Tv produktioner. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:23
Er der nogle der ved hvordan man får DR (eller andre stationer) til at "låne" ens produkt?

Det er jo udemærket eksponering.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 11:27
Jeg solgte tidligere værktøj og der henvendte DR sig selv for at "låne" værktøj til forskellige programmer.

Vi gav dem så produkter, fra vores private label serie, da dette gav os den bedste eksponering.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:29
Jeg må vist igang med noget opsøgende "salg"/udlåning...

Tak for svaret Brian.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:30
Dato: 08-01-2007 11:27:08
Forfatter: Brian Nielsen
Jeg solgte tidligere værktøj og der henvendte DR sig selv for at ''låne'' værktøj til forskellige programmer.

Vi gav dem så produkter, fra vores private label serie, da dette gav os den bedste eksponering.

Var det så noget i fik noget ud af ? :) ..

Jeg syntes næsten så åbenlys eksponering har den modsatte virkning på mig, i forhold til hvad den nok burde.. Men det kan måske godt være det er fordi vi bare er nogle der ligger mærke til det, og tænker over det ? :p  hehe..

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 11:43
De henvender sig kun til B2B markedet og så det bare som en god mulighed for eksponering af private label.

Der er jo kun også en del håndværkere, som ser TV.

Men det er meget svært at måle om det giver en direkte effekt.

Hvis I ser de gamle udsendelse med Flemming Leth, fra hans kælder, så brugte han også kun Bosch værktøj, dette "lånte" han mod at teste alle deres nye produkter i udsendelserne.

--> Dimitri: Du skal nok prøve deres afdeling for dekoration, det er ofte dem, som skaffer materialer og værktøj til programmerne.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:45
Ja ok :)..
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:47
Indforstået og tak