Hej Anders, Det virker ikke som om at Google er specielt glad for at indexere artiklerne på sru.dk ? |
VELOCIGROUP:Hej Anders,
Det virker ikke som om at Google er specielt glad for at indexere artiklerne på sru.dk ?
Når jeg søger, kan jeg kun finde min artikelt på blogspot.dk ? Lagde ellers et direkte link til den her i Amino i tidligere posting.
Når den nu findes på blogspot er det jo så vel heller ikke særligt hensigtsmæssigt at den også indexeres på sru.dk, for så vil det vel være duplicate content eller ?
Hej og tak for et super godt spørgsmål! :-)
Du har ret i at Google ikke har indekseret artiklerne fra sru.dk godt. Det skyldes to ting:
1) sru.dk og også de to andre er helt nye og med beskedne linkprofiler indtil videre. Den kombination betyder at det i opstartsfasen vil svinge lidt med indekseringen hos Google. Det ordner sig med andre ord med tiden og med link building arbejde. :-)
2) Jeg overvejede i starten hvordan jeg helst ville have Google til at crawle og indeksere de tre sites, og det tiltalte mig at få tag-arkiverne med i indekset også - som en slags oversigtssider om emnerne. Besluttede mig for at prøve det af (selvom jeg godt kender til den midlertidige risiko ved det forsøg). Desværre viste det sig at Google ikke synes om ideen om at lægge vægt på både tag-oversiger og enkelte indlæg, så nu har jeg sat noindex på tag-arkiverne. Det vil med andre ord betyde en bedre indeksering af indlæggene i løbet af de næste dage og uger. (ting tager tid i søgemaskiner - specielt for nye sites)
Og så til sagen med at dit indlæg er indekseret ovre på blogspot: Det er midlertidigt og skyldes de samme faktorer som nævnt ovenfor. Hos blogspot er der i øvrigt links direkte tilbage til det omtalte indlæg på sru.dk så med tiden skal Google nok indse hvor originalen ligger. :-)
Der er mange RSS kataloger og lignende ude på nettet og det er ikke alle sammen som er lige flinke til at linke tilbage til de originale artikler. Derfor er der i mine rss feeds tilføjet et ekstra link i bunden af hver artikel for en sikkerheds skyld: http://sru.dk/feed/
Mvh Anders