Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv hård kritik...tak!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener at vide at der er en amerikansk side der kører rigtigt godt på samme koncept og kan sagtens forestille mig det som en success. For at skabe dig en fornuftig annoncør database vil jeg dog foreslå du skriver at i løbende arbejder med designet (hvis i gør det), samt oprette et annoncør nyhedsbrev. Så kan du her sende ud til en masse når du fx. har fået nyt design på der kunne lokke potentielle annoncører til at bide på. Hvis din side udstråler "discount" vil mange annoncører fravælge siden da de ikke vil sidestilles med dette.

Overvej kraftigt at tillade PPC annoncer eller Kommisionssalg. Jeg selv kunne godt være interesseret i at benytte siden, men holder mig langt væk fra fastprisannoncer da det alt fo rtit er katten i sækken.

/Jesper

Tilmeldt 27. Dec 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:05
Jeg kan sagtens forstå din holdning til feedback, som også er ganske fornuftigt på mange måder. Problemet er bare, at det i denne form for forum virker ekstremt selvoptaget og selvtilstrækkeligt.

Når nu jeg fx bruger tid på at gøre dig opmærksom på, at jeg oplevelser din SOS Børnebys-profileren som en opportunistiske udnyttelse af verdens fattige børn, så forventer jeg da en eller anden form for reflekteret respons. Det kunne jo være, at der lå andet og mere bag en kynisk spekulation i danskernes dårlige samvittighed og den 3. verdens armod, for selv at score kassen? Det kunne være, at du var engageret i hjælpearbejdet i forvejen, eller havde på anden måde tidligere havde gjort noget for andre, som kunne nuancere dette billede? For hvis du er typen, der alene profilere dig på hjælpearbejdet fordi du selv scorer 90%, hvorfor skulle jeg så have tillid til, at du ikke også beholder de 10% til dig selv. Det kan være at det bare er et billigt trick, en del af en kommunikations- og mediestrategi, som i virkeligheden ikke handler om at hjælpe nogen, men alene om personlig profillering og ingen kan jo nogensinde tjekke hvad du bruger pengene til.  Med andre ord: Der er foreløbigt intet der har overbevist mig om dine gode intentioner.

Selvfølgelig kan det være, at du har nogle bestemte overvejelser omkring, hvordan du på længere sigt vil oplyse om størrelsen eller resultatet af din støtte. Men så vis dog så meget pli, at du lige bruger 5 minutter på at fortælle mig lidt om dine overvejelser, når nu jeg har brugt 5 minutter af min tid på at give dig noget feedback. Det er vel et debatforum det her? Det betyder vel, at hensigten er en eller anden form for udveksling af synspunkter? Og det kunne være at jeg også gerne ville have udvidet min forståelse og måske lære noget... eller er det kun dig det hele handler om?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 11:37
RSS og PPC er helt klart vejen frem for mit site - og begge inputs er noteret med meget fed skrift;-)

Som nævnt i min lange smøre omkring trådens hensigt, vil jeg ikke kommentere samtlige indlæg i tråden, men gemme den, og følge op med PM og personlige mails senere hen. Jeg håber naturligvis ikke, at folk anser min facon for værende selvoptaget af denne grund.

I de tilfælde hvor jeg synes at kommentarene bliver voldsomt misvisende, føler jeg mig dog nødsaget til lige at rette debatten op igen:

@Jacob: Man får først lov til at anvende SOS-Børnebyernes link og skrive at man støtter organisationen, efter en lang og uddybende dialog med foreningen. Derfor kan du være helt sikker på, at hvis jeg ikke overholder SOS-Børnebyernes retningslinier 100% - så ryger min tilladelse. Støttekronerne vil være meget nemme at holde styr på: 10% af annonceomsætningen skal gå til foreningen, med afregning hver måned. Disse tal er jo at finde i mine regnskaber, og dem har SOS-Børnebyerne fuld adgang til. Indtil videre er annonceringen dog gratis, og derfor har SOS-Børnebyerne sagt ja tak til at være en del af projektet - med forventningen om, at det på sigt vil give støttekroner.

Et annonceringsite er i sig selv ultrakommercielt og kapitalistisk. Det er jeg ikke af natur, hvorfor jeg har ønsket, at det firma jeg skal lægge navn til, også har en anden og mere menneskelig profil. Derfor har jeg valgt at støtte SOS-Børnebyerne. Tillige er det en blåstempling af Dagens Kups intentioner og mig som iværksætter, at SOS-Børnebyerne har valgt at sige god for netop mit site i denne annoncejungle, som ellers ofte er præget af lumske bagtanker og varm luft.

Og så spørger du slutteligt og retorisk "om det hele bare skal dreje sig om mig?" - med reference til min modtagelse af kritik.
Til det må jeg lidt provokerende svare: Ja, Jacob - i denne tråd er det min hensigt, at jeg skal komme videre med mit eget projekt. Hvis du kigger på mine øvrige debatindlæg her på amino, vil du se, at jeg er ganske aktiv som debattør, og samtidig sætter en stor ære i, på en sober og respektfuld facon, at hjælpe de øvrige aminoer med kommunikations- og tekstspørgsmål.
Det vil jeg fortsætte med, og ligeledes vil jeg fortsat bede om aminoernes hjælp og kommentarer til selv at komme videre.

Jeg håber ikke, at lysten til at give kritik nu er væk - men vil netop blot anmode om, at tråden (ikke kritikken;-) bliver holdt i en positiv tone.

Mvh.
René

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 12:38
Jeg kan godt lide at browse efter tilbud og spare noget. Men for at jeg skulle tjekke sitet hver dag, skulle jeg være sikker på at tilbuddene batter noget, og ikke kun er tom snak. Der er alt for mange tilbudssites hvor tilbud bare er et ord til markedsføring. Og så gider man ikke komme tilbage. Så jeg tror meget afhænger af, om du virkelig kan præstere en ekstraordinær besparelse. For at holde fast i den gode oplevelse tror jeg du bliver nød til at stille hårde krav til annoncørerne om at tilbuddet skal batte. Og det bliver svært, for det jo dem der betaler dig.

En anden ide kunne være et arkiv med gamle tilbud, som kunne findes af søgemaskinerne, og samtidig give den besøgende et indtryk af tibuddenes kvalitet. Om tilbuddene så skulle være gældende i længere tid er så en diskussion for sig selv.

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:47
Rigtig god pointe Knut! Som udgangspunkt skal besparelsen være på minimum 30% eller 500kr - alt efter om vi taler en vare til 1500kr. eller 80.000kr. Der er bilforhandlere blandt annoncørene, og oplevelser som rejser og unikke oplevelser, vil blive vægtet højt.

Hele sitet står og falder med, at det virkelig er et "Kup" der annonceres med. Din arkividé er derfor rigtig god, og er netop et alternativ til at annoncere tilbudet på forhånd - hvilket i min optik ville ødelægge overraskelses- og spændingsmomentet.

Mercí

René

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:40
Lidt input til det her med at få brugerne til at checke tilbuddene hver dag. RSS er nok svært tilgængelige for mange dødelige.

Jeg foreslår at du giver en vejledning til hvorledes brugerne kan se dagens tilbud inde på: http://www.google.dk/ig

Dette er en portal hvor man kan se mange nyhedsfeeds nemt. Du kan så lave en vejledning på 4-5 steps der beskriver hvorledes man får http://www.google.dk/ig som startside, samt får tilføjet dit feed til portalen.

Jeg tror mange inkl. mig selv ikke rigtigt ved hvad de skal have som startside, og faktisk vil synes det er cool at få denne portal som startside.

/Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:49
Ja, det ville jo faktisk være ret smart Jesper. Bruger selv netop denne google startside, men havde ikke tænkt på din foreslåede "tutorial" til at få de besøgende til at starte dagen med Dagens Kup. Det vil jo på linie med en RSS, måske bare lidt mere tilgængeligt, gøre den aktive handling lidt mere oplagt.

Fedt;-)

René
Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 17:43
Sats ikke på meget for ideen med RSS. Der er ikke mange der forstår det, og at satse markedføringen på at lære folk at bruge en specifik startside og kunne betjene den er meget omstændeligt. Ulempen er så også at du får færre besøgende på dit site, hvis folk ikke kigger efter, men bare ser på feeded at der ikke er noget interessant. Det kunne løses ved at tælle antal abbonnementer på feeded, men det skal igen forklares til annoncørerne. Sats hellere på at gøre sitet interessant nok til at folk kommer forbi, og lav da gerne et RSS-feed til dem der bruger det.

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:33
Hej René

Jeg vil forslå at du måske lavet en anden tråd, som mere omhandlede din "direkte målgruppe" altså den uafhængige forbruger der ikke tænder på at spare 100 kr.

Jeg tror at du ville få en mere konkret repsons på hvad den type "tænder" og "tænder af" på.

Jeg tilhører selv delvist den gruppe, er dog bare ikke så "uafhængig" økonomisk hihihihi

Hvis jeg lukker øjene for det grafiske mener jeg absolut at du har fat i noget. Og mest af alt ser jeg et kæmpe potentiale i at "sammensmelte" den virkelige verden, med internettet, fagre nye verden..........

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 21:38
Tusind tak for alle jeres kommentarer!

Min nuværende hjemmeside- og CMS-udbyder og jeg er blevet enige om at stoppe samarbejdet.
Dagens Kup vil om nogle uger genopstå i et nyt design i samarbejde med en anden hjemmesideudbyder, hvilket naturligvis vil ske efter moden overvejelse af alle jeres gode indlæg.

Jeg overvejer kraftigt at inddrage en partner i Dagens Kup, og dette kunne med fordel være en kompetent CMS-udbyder med designtalent.
I vil høre - og ikke mindst se - nærmere senest den 21/2, og jeg vil tillade mig at kontakte enkelte af trådens debattører med henblik på et fremtidigt samarbejde. I er naturligvis alle meget velkomne til at kontakte mig.

Endnu engang mange tak for hjælpen og jeres tid - I har givet den tekst- og konceptfikserede kommunikationsmand et friskt og velplaceret spark i den rigtige retning;-)

Med venlig hilsen

René Gade Mikkelsen
Tekstforfatter / Dribling

T: 31 25 02 43
E: rgm@dribling.dk
W: www.dribling.dk

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)