Hejsa. Er momsregistreret for min hobby virksomhed, selvom det vist ikke er nødvendigt eftersom jeg ikke når op over 25.000kr om året. Men mit spørgsmål er egentlig, at jeg pt. planlægger at åbne en ny virksomhed, må jeg bruge samme cvr nummer på begge virksomheder eller skal jeg lave et nyt? Kan jeg evt. lave et "moder-skib" og derefter registrere mine virksomheder under dette moderskib med et cvr nummer? |
Delt CVR nummer
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Hvis du åbner en ny shop kan du lave det ala dette: Firma /v Tina Baltzer CVR: 12345678 Også Min-nye-shop.tld Firma /v Tina Baltzer CVR: 12345678 Det bedste *IMHO* er at lave et "moderfirma" som måske hedder "Moderskibet Baltzer" Også have den under navnet på de andre... |
Tak for svaret. For lige at være sikker, dvs. jeg opretter et cvr nummer registret under firmanavn Baltzer. Firma1 og firma2 kan begge registreres under Baltzer? |
Jeg er helt enig i, at du skal køre det hele under et CVR-nummer. Hvis du vælger at have to, skal du dels forklare dig (for SKAT kan udmærket håndtere, at du har flere aktiviteter samlet i ét), og du kommer til at skulle afregne moms månedligt fremfor kvartalsvis og senere halvårligt. Alene pga. de hyppige momsafregninger foretrækker de fleste at holde sig til ét enkeltmandsfirma. Man kan derimod godt have både et enkeltmandsfirma og være medejer af et interessentskab, ApS eller A/S uden at der sker nogen ændring i de administrative procedurer. |
Du kan som person kun få et CVR-nr. Så enkelt er det - desværre. Selvom man som person godt vil adskille sine virksomheder så kan man hos Skat kun få et CVR-nr. og et binummer som ligger under CVR-nummeret. Det er uheldigt når man som jeg har 2 virksomheder der opererer i to vidt forskellige brancher. Derimod vil man kunne få et andet CVR-nr for en virksomhed der drives i selskabsform eller som interessentskab. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)