Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delt CVR nummer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Er momsregistreret for min hobby virksomhed, selvom det vist ikke er nødvendigt eftersom jeg ikke når op over 25.000kr om året.

Men mit spørgsmål er egentlig, at jeg pt. planlægger at åbne en ny virksomhed, må jeg bruge samme cvr nummer på begge virksomheder eller skal jeg lave et nyt?

Kan jeg evt. lave et "moder-skib" og derefter registrere mine virksomheder under dette moderskib med et cvr nummer?

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 23:33
Du skal omsætte for over 50.000Kr før du SKAL....

Hvis du åbner en ny shop kan du lave det ala dette:

Firma /v Tina Baltzer
CVR: 12345678

Også

Min-nye-shop.tld
Firma /v Tina Baltzer
CVR: 12345678

Det bedste *IMHO* er at lave et "moderfirma" som måske hedder "Moderskibet Baltzer"
Også have den under navnet på de andre...

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 00:27
Tak for svaret.

For lige at være sikker, dvs. jeg opretter et cvr nummer registret under firmanavn Baltzer.
Firma1 og firma2 kan begge registreres under Baltzer?

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 04:20
Hvis du opretter Baltzer som hoved navn kan du skrive "firma1 en del af Baltzer".
Det er alså ikke et BI-navn som man eks. har under ApS og A/S....

Og når du gør det på denne måde skal du kun have 1 regnskab/firma og holde øje med...

firma1 & firma2 er kun salgs navne...

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 20:43
Jeg siger tak for hjælpen
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:44
Jeg er helt enig i, at du skal køre det hele under et CVR-nummer. Hvis du vælger at have to, skal du dels forklare dig (for SKAT kan udmærket håndtere, at du har flere aktiviteter samlet i ét), og du kommer til at skulle afregne moms månedligt fremfor kvartalsvis og senere halvårligt. Alene pga. de hyppige momsafregninger foretrækker de fleste at holde sig til ét enkeltmandsfirma.

Man kan derimod godt have både et enkeltmandsfirma og være medejer af et interessentskab, ApS eller A/S uden at der sker nogen ændring i de administrative procedurer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:21
Du kan som person kun få et CVR-nr. Så enkelt er det - desværre. Selvom man som person godt vil adskille sine virksomheder så kan man hos Skat kun få et CVR-nr. og et binummer som ligger under CVR-nummeret. Det er uheldigt når man som jeg har 2 virksomheder der opererer i to vidt forskellige brancher.    

Derimod vil man kunne få et andet CVR-nr for en virksomhed der drives i selskabsform eller som interessentskab.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)