Jeg startede i mandags en ordentlig røvfuld adwords annoncer, og sidder nu og kikker dem igennem. Mit spørgsmål går på hvor mange visninger/klik i skal have før i statistisk set har et korrekt billed af annoncen?
Hvis du vil se det, sort på hvidt, så kan du bruge dette værktøj: http://www.websharedesign.com/tools/ppc-ad-split-testing-tool/ også vælger du 95% confidence level.
Man kan uden problemer optimere løbende. Så aldrig. et år måske....
Nej, efter et par dage kan du begynde at optimere på det. Kommer jo også an på vor mange klik og søgninger der har været. Jeg går ud fra du bruger Analytics.
Du kan jo rimelig hurtigt se om du får klik på søgninger du ikke vil have.
Mit bekymring er at jeg ikke vil forbedre på noget jeg endnu ikke har set det færdige resultat af.
Jeg har fx. en kampagne der har fået 96 klik men ingen konverteringer. Det er hjertestartere, og måske der skal 200 til? Så jeg syntes det er svært at vurdere hvor meget der skal til.
Tidligere da jeg fik lavet en splittest var det en måned, men det handler jo grundlæggende om hvor mange der har set annoncerne. Altså om man har et stort eller lille flow.
Så om det er 100 X eller 1000 X er svært for mig at vurdere
Nu ser jeg så lige at en hjertestarter koster små 14.000 kr..
Jeg ville nok kigge lidt på annoncen. Hvis der er ca. 100 der har besøgt din side, men ikke har købt, så kan du måske kigge lidt på:
Er den købsorienteret nok? Eller henvender den sig også til folk der bare søger informationer?
Er bounceraten stor på Hjerte-varmer produktsiden?
Sender du dem direkte ind på produktsiden?
Er det henvendt til B2B, og gør du opmærksom på dette?
Til sidst et lille tip; Ændrer din signatur så du har en bedre ankertekst. Jeg kunne forestille mig du gerne vil findes på 'Sikkerhedsudstyr'. Det samme gælder din titel på forsiden, den er også langtfra optimalt. Kan godt være din fokus ikke ligger her lige nu, men det er hurtigt at ændre :)
Og så lige en ting mere - man kan ikke komme til forsiden når man fx. Står på hjertevarmer siden, er det med vilje?
Måske du skulle gøre opmærksom på prisen i dine adwords ?
Ingen konverteringer på 100 klik...hmm for en vare til 14.000
Jeg ved ikke hvad du giver pr. klik, men du mø jo gøre op med dig selv hvor meget du vil betale for at få solgt en. er det prisen på 100 klik eller 1000 klik ?
-Jeg vil mene du allerede nu, godt kan optimere. Har du f.eks. fået 15 klik på "billig privat hjertestarter" så skal det droppes ( haha men det har du jo nok heller ikke )
et andet spørgsmål...kender jeg dig fra tidligere ?