Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæfter jeg ved konkurs?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Min situation er, at jeg er privat person og kender til en fyr der er ved at gå personligt konkurs. I den forbindelse har han spurgt om jeg ville gå ind som direktør i et selskab som ejer 1. hus.. Det skal nævnes at dette selskab ikke er ved at gå konkurs, det er kun privat personen jeg kender til..

Hvis jeg siger ja til at hjælpe og bliver direktør i selskabet, kan jeg så komme til at skulle stå økonomisk til ansvar, hvis dette selskab rammes i konkurs boet?

Jeg ved ikke om dette er information nok til et svar, men ellers må i spørge ind..

På forhånd tak :)

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:25

Er der nogen der kan hjælpe med et svar?

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:35

Ja, som direktør for et firma kan du godt blive gjort ansvarlig ved konkurs. Men kun hvis du har f.eks forsøgt at drive en virksomhed vidre som var ved at gå konkurs, fodi du i den forbindelse er forpligtet som direktør til at lukke virksomheden.

Det kræver selvfølgelig at du har viden om regnskabet, og hvis du kan se det er tvivlsomt om det kan løbe rundt, så kan du blive ansvarlig.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:00
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 23:51

Ikke helt... Men i selskaber hvor du skyder penge ind kan du hæfte på forskellige måder alt efter hvilken selskabs form.

Som direktør er du forpligtet til at lukke en virksomhed hvis ikke den kan løbe rundt, ellers kan du blive krævet erstatning for eks. leverandører hvor du har bestilt vare vel vidende at firmaet aldrig vil have mulighed til at betale.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)