Har prøvet at poste denne tidligere, men fik den vist postet under forkert kategori, mon jeg har ramt rigtig nu? Hej derude; Vi har et lille projekt vi skal lancere via vores facebook side, teksten har vi sådan set skrevet, men vi er i tvivl om budskabet kommer rigtig ud, og om den er eyecatching. Vi ved jo at folks opmærksomhed og lyst til at læse videre skal findes indenfor de første par linjer. Mon der sidder en venlig sjæl som kan hjælpe os lidt videre? På forhånd tak og god aften Annette |
Hej Annette, hvis ikke du er kommet videre, må du gerne skrive en besked til mig, så skal jeg gerne hjælpe.
Jeg har netop skrevet alt tekst til relanceringen af vores egen side WebCoders.dk, og arbejder en del med Facebook og tekster i forvejen.
Når man skal lave noget der fanger folk, er det rigtigt at de første linier er altafgørende, som du også skriver. Dog er det vigtigt at den tekst man laver, fanger præcis dem, som er interesseret i resten af budskabet.
Det er nemt at lave en tekst der fanger folk, men det vigtige er at lave en, der fanger dem, som også er interesseret i resten. Det optimale er at lave en tekst der fanger de rigtige folk, så de sidder tilbage med en følelse af at de fik noget ud af at læse videre, fra den lidt "overdrevne" indledning.
Overdriver du for meget, mister du både dem der ikke er interesseret i budskabet, men du mister også dem som måske var interesseret, fordi de fik mindre end de forventede i forhold til den "overdrevne" indledning.
Jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan, og du er velkommen til at skrive en besked til mig.
Venlig hilsen Thomas Frost, WebCoders.dk