Du nævner i podcastet med Frank, at der sandsynligvis kommer flere long-tail søgninger, mens Frank mener at der kommer flere søgninger på enkelte keywords. Jeg tror I begge har ret, da der bliver flyttet trafik begge veje. Så måske udligner det hinanden, og måske rykker det samlet lidt i den ene retning.
Men ud fra min lille test af Google Instant, så tænker jeg at der vil komme andre ændringer, nemlig søgninger på delvise ord.
F.eks. hvis man vil søge på konkurrencer, hvor min side pt. ligger nr. 2, så vil man undervejs også lande på ordet konkurrence hvor min side ligger nr. 1. Desuden vil der komme en bunke andre resultater undervejs. Når man når til konkur, så vil google muligvis tro at man søger efter konkurser, selvom det var noget helt andet man ønskede.
Er der ord som mange har svært ved at stave, så var det måske en ide at optimere til starten af ordet, indtil der opstår tvivl. Nu er konkurrencer måske ikke det sværeste ord, men lad os antage, at mange er i tvivl, om det er med c eller s. Så vil man lave en pause efter konkurren (da man lige skal tænke over næste bogstav), og der vil derfor være en søgning i en række sekunder på ordet konkurren.
Er dette en helt forkert antagelse, eller kan det være en fordel i fremtiden faktisk at optimere på halve ord?