Jeg prøver tit at finde en branche som ikke er overfyldt med forskellige firmaer på markedet, men jeg synes efterhånden at det er svært at finde et emne som er ledigt. Er der andre som har det på samme måde? Cdon sidder trygt på området med salg af film, spil og cd'er Just-eat med mad-bestilling billig-voks med hårvoks nelly med tøj til mænd og kvinder ..... og jeg kunne blive ved. Er der en, som har en idé jeg kunne kaste mig over, eller blive en del af? Jeg er meget på bar bund, men også klar til at starte Vh. Jacob |
Se dét er i virkeligheden den store udfordring: at komme ind på et godt mættet marked. Selvfølgelig så leder alle andre, i en vis grad, også efter gode nicher som ikke er helt udnyttet endnu.
Mit bedste bud er, at du skal fortsætte med at kigge og ikke give op. Men der er også en anden måde at komme igang på: ved at gøre det bedre end de andre, billigere, eller mere eksklusivt - eller blot væsentligt anderledes. Men selvfølgelig så er udfordringen ekstra stor i forhold til det rent faktisk, at få brugere når der allerede sidder en masse tunge på det pågældende marked.
Men prøv evt. også at kigge på udlandet, der sker rigtigt meget på internettet og en måde at finde noget nyt som dansker, kunne måske være at man fandt noget nyt og fedt på Engelsk og så lavede det på Dansk med et dansk islæt selvfølgelig :-)