Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svært at finde emne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver tit at finde en branche som ikke er overfyldt med forskellige firmaer på markedet, men jeg synes efterhånden at det er svært at finde et emne som er ledigt. Er der andre som har det på samme måde?

Cdon sidder trygt på området med salg af film, spil og cd'er

Just-eat med mad-bestilling

billig-voks med hårvoks

nelly med tøj til mænd og kvinder

..... og jeg kunne blive ved. 

Er der en, som har en idé jeg kunne kaste mig over, eller blive en del af? Jeg er meget på bar bund, men også klar til at starte Smile

Vh. Jacob

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 23:35

Se dét er i virkeligheden den store udfordring: at komme ind på et godt mættet marked. Selvfølgelig så leder alle andre, i en vis grad, også efter gode nicher som ikke er helt udnyttet endnu.

Mit bedste bud er, at du skal fortsætte med at kigge og ikke give op. Men der er også en anden måde at komme igang på: ved at gøre det bedre end de andre, billigere, eller mere eksklusivt - eller blot væsentligt anderledes. Men selvfølgelig så er udfordringen ekstra stor i forhold til det rent faktisk, at få brugere når der allerede sidder en masse tunge på det pågældende marked.

Men prøv evt. også at kigge på udlandet, der sker rigtigt meget på internettet og en måde at finde noget nyt som dansker, kunne måske være at man fandt noget nyt og fedt på Engelsk og så lavede det på Dansk med et dansk islæt selvfølgelig :-)

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:41

Hej Jacob

Det er svært at give andre idéer, men hvis du endelig får en idé, så skal du ikke undersøge markedet med henblik på, hvor mange og hvor store konkurrenterne er, men derimod finde ud af, hvad du kan tilbyde, som virkelige skiller sig ud eller er nyskabende.

Iværksætterånden går vel i realiteten ud på at beskæftige sig med det, som man virkelig brænder for og også er dygtig til, så vil det være meget lettere at manøvrere i et såkaldt mættet marked.

Det kræver følgelig en del hårdt arbejde, men grundstenen er først og fremmest viljen til at ville gøre en forskel.

Held og lykke - Husk det med idéen, den skal komme indefra - ikke udefra.

Tonny

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 23:45

Hej Jakob

Mit bedste råd er at få dig til at tænke på ting der virkelig irriritere dig eller en måde der kunne lette andre menneskers hverdag. Noget der kan give samfundet en mer' værdi. Det var ihvertfald min egen tanke da jeg gik igang med at lave hjemmesiden www.sportnu.dk hvor vi forsøger at skabe et overblik over alle de sportsmuligheder der findes i Danmark i form af klubber, foreningsliv eller lignende.

Mvh Jakob / sportnu.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:17

Hej Jakob,

Jeg er lidt i tvivl om hvordan sportnu.dk tjener penge?

Jeg troede det var en hobby side?

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:35

Personligt synes jeg, at man står med 2 valg i den her sag: Vil man tjene penge, eller vil man lave det man brænder for? Begge scenarier er selvfølgelig det optimale, men mange ender med at vælge pengene, fremfor interessen.

Du skal ikke få andre til at give dig idéer. Inspiration er der intet i vejen med, men hvis du ingen idé har, så lad være at starte noget, bare fordi du er ivrig efter at komme igang. Man kan typisk ikke tænke kreativt, hvis man er stresset, og bare gerne vil igang NU!

Mit råd til dig vil være, at bruge noget tid på at tænke på, hvad du egentlig nyder at lave og have med at gøre. Vil du fx starte et website op, som omhandler noget som du virkelig brænder for? Det kan godt være der ikke er penge i det fra starten af, men et godt fundament, kan udvikle sig til mange ting.

Så jeg synes helt sikkert det er vigtigt, at gøre ting udfra interesse, i stedet for at fokusere så meget på, hvor alle pengene er. Følelsen af at kunne stå inde for det man laver, og bekræftelsen i at man laver noget man elsker, vil være langt mere værd i det lange løb :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 09:35

Mikael:

Personligt synes jeg, at man står med 2 valg i den her sag: Vil man tjene penge, eller vil man lave det man brænder for? Begge scenarier er selvfølgelig det optimale, men mange ender med at vælge pengene, fremfor interessen.

Du skal ikke få andre til at give dig idéer. Inspiration er der intet i vejen med, men hvis du ingen idé har, så lad være at starte noget, bare fordi du er ivrig efter at komme igang. Man kan typisk ikke tænke kreativt, hvis man er stresset, og bare gerne vil igang NU!

Mit råd til dig vil være, at bruge noget tid på at tænke på, hvad du egentlig nyder at lave og have med at gøre. Vil du fx starte et website op, som omhandler noget som du virkelig brænder for? Det kan godt være der ikke er penge i det fra starten af, men et godt fundament, kan udvikle sig til mange ting.

Så jeg synes helt sikkert det er vigtigt, at gøre ting udfra interesse, i stedet for at fokusere så meget på, hvor alle pengene er. Følelsen af at kunne stå inde for det man laver, og bekræftelsen i at man laver noget man elsker, vil være langt mere værd i det lange løb :)

Jeg giver Michael fuldstændig ret. Det nytter ikke noget at begynde på noget for pengenes skyld, det skal være fordi man ønsker at arbejde med netop det man har valgt.

Spiller du fodbold og har altid gjort, så er der allerede her et bedre grundlag for at starte en butik der sælger fodboldstøvler og benskinner end så meget andet bras. Går du op i tøj og mode så er det din force og interesse og måske her du skal kigge hen.

Glem alt om pengene, aldrig gøre det for pengenes skyld. Gør det fordi du vil det og det glæder dig.

Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:02

Jeg tror det er pokkers svært at komme på en helt ny idé, eller at finde et helt uudnyttet marked, så længe man søger efter det.

Tror de fleste af helt nye idéer kommer til folk helt af sig selv, når man støder på et problem i dagligdagen, som ingen andre kan løse for en på den måde man ønsker det. Så kan man prøve at løse problemet for andre og tjene penge på det. Det svære bliver så, alt efter hvor god idéen er, at overbevise folk om at de rent faktisk har brug for din løsning.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:07

Selv om der er mange konkurrenter, kan man jo "sagtens" komme ind på markedet alligevel..

Fx vores forsendelsesposer kører super godt  og jeg tror (uden at prale) at vi i dag er det forsendelsespose firma som flest kender.
Da vi startede op med dem, kunne man sagtens købe dem rigtigt mange andre steder - men vi fandt ud af, at de stort set alle steder kun lavede dem på bestilling og oftest kun ved bestilling af fx 5000 eller 10.000 af gangen. Man kunne ikke bestille standradposer på nettet.
Så vi lavede 5 standardstørrelser og lagde på lager, så man kunne bestille 100 af gangen.
Senere har vi fået nogen på i forskellige designs, det var der heller ikke nogen der havde på det tidspunkt..
Lige nu har vi taget postæsker hjem i hvid og sort, hvor alle andre laver dem i brun.

Min pointe er, at selv om der er masser af konkurrenter er der altid noget man kan gøre bedre end de andre!
Når du handler hos de webshops, du nævner, er der garanteret nogle ting der irriterer dig - og det er de ting du skal finde og lave om på - og gøre bedre end de andre.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:20

jacobr:

Jeg prøver tit at finde en branche som ikke er overfyldt med forskellige firmaer på markedet, men jeg synes efterhånden at det er svært at finde et emne som er ledigt. Er der andre som har det på samme måde?

Cdon sidder trygt på området med salg af film, spil og cd'er

Just-eat med mad-bestilling

billig-voks med hårvoks

nelly med tøj til mænd og kvinder

..... og jeg kunne blive ved. 

Er der en, som har en idé jeg kunne kaste mig over, eller blive en del af? Jeg er meget på bar bund, men også klar til at starte Smile

Vh. Jacob

http://www.amino.dk/blogs/rosenstand/archive/2010/09/02/passion.aspx

Bare giv den gas med det, du brænder for - og husk at overhale alle de gamle pænt, når du drøner forbi dem :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)