Normal
0
21
false
false
false
DA
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Hej Mwied
Der er
allerede mange, der har svaret – og jeg er ikke uenig med nogen
. Jeg er helt enig i:
-
at
der sker for mange ting på jeres forside. Den virker rodet, og jeg bliver ’træt’,
inden jeg går i gang med at finde ud af, hvordan jeres hotel ser ud, og hvad værelserne
koster (og de to ting er de allervigtigste for mig, når jeg bestiller hotel). Kan
I ikke klaske nogle af alle de informationer op i nogle menupunkter, så
forsiden bliver lidt mere let og luftig? (Og måske helt smide Travel The World
ud – hvad vil I med det?)
-
at
vi som læsere og potentielle gæster vil have flere billeder – og ikke billeder,
der ligner et hvilket som helst sted i Thailand (hvilket betyder, at palmerne
på forsiden skal I udskifte, så læseren får en oplevelse af, at han eller hun
har klikket sig ind på et hotel i Thailand, der er noget særligt. Palmer er en
kliche – og svarer til, hvad kajakken er for Grønland). Hvis I er sådan et sted
med fællesspisning, hængekøjer og unge back packere, så frem med det på
forsiden. Hvis I er et sted til børnefamilier, så frem med det. Vis billeder af
den målgruppe, I gerne vil have som gæster. Se fx billedet på denne forsiden
(se ikke på kvaliteten, men på den historie, som billedet fortæller): http://www.phildutch.net/ … her får man jo
en totalt idyllisk drøm om et hotel i Amsterdam.
Derudover synes
jeg også, det havde været fedt med nogle farver – måske I bare kan starte med
en baggrundsfarve for at give siden en stil, se fx min hjemmeside, hvor jeg har
sådan en æggeblommegul baggrund, der rammer siden ind. Og hvis I når ind på min
hjemmeside, så læs mit sidste nyhedsbrev om tilgængelighed, for jeg
synes nemlig også, at I med stor fordel kunne få nogle andre (og mere kontrastfyldte)
farver på jeres hjemmeside.
Overskifterne
er med mørkebrun (?), men jeg ser kun dette, når jeg kniber øjnene sammen.
Umiddelbart er der ingen grafisk forskel mellem brødteksterne og overskrifterne.
De orange links er for svage i farven og glider for meget sammen med den hvide
baggrund. Lav kontraster, der guider jeres læsere – og som samtidig er grafisk
lækre.
Og så slår det
mig, at I kun spørger efter hjælp til webdesign, logo mm. I skal altså også
være obs på jeres indhold og jeres tekster.
Indholdsmæssigt
så tænker jeg, at I skal have nogle citater fra personer, der har overnattet
hos jer, på forsiden (evt. med et billede af personerne, så man som læser kan
se, de er af kød og blod, og ikke fiktive (noget jeg altid selv mistænker
hoteller for)). Eller endnu bedre, optag en video med dem, når de udtaler sig
om stedet – og smæk den på hjemmesiden og YouTube.
Og så er jeg
helt enig med Gullits – I skal få pillet jeres historie frem og få den fortalt
på siden. Jeg elsker hoteller, hvor man føler, at ejeren er til stede og
brænder for driften. På jeres side har I en dansk version af facebook (hænger
ikke sammen med, at siden kun er på engelsk), så få fortalt, at I er danskere/skandinaver.
Spil på nationaliteten (hvis I vil have skandinaviske kunder). Fortæl i ord om jeres drømme og visioner for stedet – og kom med nogle billeder
af jer. Vi vil vide, hvem I er. Fortæl, hvordan det startede (hvordan dælen fik
I den ide at købe et hotel i Thailand? Hvad vil I gøre anderledes? Hvad er
jeres drømmehotel?). Se fx storytelling her: www.lakrids.nu
Og med hensyn
til nationalitet, så faldt jeg for nylig over dette sted i Amsterdam, og jeg
tør vædde på, det er en dansker, der har det (ved det dog ikke, gætter bare på
grund af flag og navn, og var helt med på at booke på grund af dette, men datoerne
var optaget) http://www.boogaardsbnb.com/
Og ja, det
betyder, at siden skal laves på engelsk, dansk og nok også svensk, nu hvor I
har så mange gæster fra Sverige.
Når siden er
lækker, så vil jeg klart råde jer til at lave noget pr i DK og Sverige. Igen;
fortæl jeres historie – det er nemlig en god historie, at to danskere har åbnet
et hotel i Thailand (selvom I nok ikke er de eneste danskere, der har gjort
det).
Og så til
sidst – gør noget for at opfordre jeres gæster til at skrive om jer på fx
tripadvisor. Jeg booker aldrig selv hoteller uden at have tjekket tripadvisor –
og skriver gæsterne noget pænt, så sæt det på hjemmesiden med kildeanvisning.
///Nina