Hvis vi antager at jeg er affiliated partner, via fx. PartnerAds, er det så tilladt at anvende billeder fra en af "kunderne" som jeg linker til? Og her taler jeg om billeder fra deres hjemmeside, af et af deres godt sælgende produkter? Eller bryder jeg copyright'en ved at stjæle dem uden at spørge om lov først?
Det er jo som bekendt muligt at linke til et bestemt produkt fra sin "kunde", men man kan jo ikke vise et billede af produktet, hvilket måske kan virke lidt salgshæmmende.
Hvis vi antager at jeg er affiliated partner, via fx. PartnerAds, er det så tilladt at anvende billeder fra en af "kunderne" som jeg linker til? Og her taler jeg om billeder fra deres hjemmeside, af et af deres godt sælgende produkter? Eller bryder jeg copyright'en ved at stjæle dem uden at spørge om lov først?
Det er jo som bekendt muligt at linke til et bestemt produkt fra sin "kunde", men man kan jo ikke vise et billede af produktet, hvilket måske kan virke lidt salgshæmmende.
Produktbilleder, reklamebannere/-tekster etc. tilhører normalt altid butikken.
Reklamebannere/-tekster stilles til rådighed for affiliate partneren og kan bruges uden yderligere tilladelse.
Når en affiliate partner må deeplinke, så må der for det meste gerne udarbejdes egne tekster og indsættes egne billeder.
Men brug af billeder og tekster fra annoncørens shop kræver altid godkendelse af annoncøren, da de er beskyttet af ophavsret og ikke som udgangspunkt stilles til rådighed for affiliate partneren. Med andre ord: Spørg først! (det har Nupokuren gjort).