Jeg vil gerne igang med affiliate marketing, og overvejer de bedste måder for mig at komme igang på. Jeg har så fået en tanke som jeg godt kunne tænke mig lidt feedback på.
Kan/må man bruge et webshop-system til at formidle salg af affiliate produkter? Her tænker jeg på om man kan lave det sådan at man ikke har en indkøbskurv, og så "bestil" / "læg i kurv" knapper blot indeholder affiliate linket, som sender brugeren videre.
Hvorfor ikke bare lave en let og overskuelig side med billeder af produkterne samt lidt sælgende tekst, og når så der klikkes på buylinket, kommer brugeren ind på den side, hvor produktet kan købes?
Jeg mener, er der en speciel grund til, at du gerne vil have det som en webshop? :-)
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Det er som heller ikke fordi jeg vil lave det som en webshop. Jeg mener bare at webshops ofte er mere overskuelige. Så det er nok mere m.h.t. mulighederne for kategorisering, samt den måde produkterne vises på jeg er ude efter.
Og så var det jeg tænkte om man kunne modificere en webshop, så den kunne bruges til affiliate produkter (uden at fremstå som en decideret webshop naturligvis).
Men det kan sagtens være at du har ret, og det er en dårlig ide. Det var bare lige en tankespasme :-)
AffiliateWindow har shopwindow som jeg mener kan bruges på denne måde - Det er dog i UK - Ellers kan du måske bruge osCommerce med at rette det lidt til, mener at jeg har set affiliates bruge det på denne måde.