Hej aminoer Hen over sommeren har jeg oplevet, at flere og flere ikke betalte mine fakturaer til tiden. Jeg ved ikke om det er en trend eller hvad det er, men træls er det. Jeg har nu fået sat alt det med at jeg tager gebyr og renter, hvis det ikke overholdes og 3 skrivelser med rykkerbreve indtil den så sendes til inkasso. Det, som jeg så synes er lidt smart (hvis jeg selv skal sige det) er, at jeg har lavet et ret simpelt system, der i første omgang skulle holde styr på mine fakturaer - ikke et stort forkromet økonomi system, men bare et simpelt et. Det har jeg nu udvidet med rykker funktionaliten, så når fakturaen er tastet ind, så printer systemet automatisk label og faktura ud. Når de første 10 dage er gået printes 1. rykkerskrivelse automatisk ud osv. Det gør, at jeg sparer en del timer om ugen på administration. Jeg skal ikke ind og indtaste kundens adresse flere gang for at lave rykkerne og når jeg står op om morgenen og samkører systemet med min netbank, så ligger de breve, der skal sendes ud i dag i printeren 2 min. efter og jeg skal bare sætte label på konvolutten og lægge breve i. Dejligt simpelt :-) Jeg tænkte, at hvis der var nogen interesserede og som måske havde samme problemer, så ville jeg gerne høre hvad I gør og om I synes min måde er smart... :-) Håber at høre fra jer. |
Hej!
Det er altid smart, at have sin rykkerprocedure i faste rammer.
Især i disse tider, hvor tendensen desværre er, at kunderne trækker betalingerne.
MvH
Peter