Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfølgning på manglende betaling af fakturaer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Hen over sommeren har jeg oplevet, at flere og flere ikke betalte mine fakturaer til tiden. Jeg ved ikke om det er en trend eller hvad det er, men træls er det. 

Jeg har nu fået sat alt det med at jeg tager gebyr og renter, hvis det ikke overholdes og 3 skrivelser med rykkerbreve indtil den så sendes til inkasso.

Det, som jeg så synes er lidt smart (hvis jeg selv skal sige det) er, at jeg har lavet et ret simpelt system, der i første omgang skulle holde styr på mine fakturaer - ikke et stort forkromet økonomi system, men bare et simpelt et. Det har jeg nu udvidet med rykker funktionaliten, så når fakturaen er tastet ind, så printer systemet automatisk label og faktura ud. Når de første 10 dage er gået printes 1. rykkerskrivelse automatisk ud osv. Det gør, at jeg sparer en del timer om ugen på administration. Jeg skal ikke ind og indtaste kundens adresse flere gang for at lave rykkerne og når jeg står op om morgenen og samkører systemet med min netbank, så ligger de breve, der skal sendes ud i dag i printeren 2 min. efter og jeg skal bare sætte label på konvolutten og lægge breve i. Dejligt simpelt :-)

Jeg tænkte, at hvis der var nogen interesserede og som måske havde samme problemer, så ville jeg gerne høre hvad I gør og om I synes min måde er smart... :-)

Håber at høre fra jer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Hej!

Det er altid smart, at have sin rykkerprocedure i faste rammer.

Især i disse tider, hvor tendensen desværre er, at kunderne trækker betalingerne.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:36

Helt enig med Peter

Dit system er jeg iøvrigt sikker på, at mange især iværksættere vil kunne gøre god brug af.

Det er trods alt en af hjørnestenene i en virksomhed, nemlig at få sine tilgodehavender hjem hurtigst muligtWink

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:42

Hejsa.

Det lyder som et super program du har !!! :-)

Typisk ringer jeg til kunden dagen efter forfald eller et par dage senere hvis jeg har haft travlt.

Siger kunden ja og amen forventer jeg så at pengene indgår en af dagene. Hvis ikke de indgår taster jeg fakturaen ind i Visma Collectorsonline hvorefter de sender en venlig påmindelse ud som er gratis for kunden.

Jeg låser kunden i mit debitorsystem så jeg ikke kan postere på hans konto uden videre. Hvis betalingen så indgår på min konto ved jeg at jeg skal give Visma besked herom.

Hvis kunden ikke betaler sin faktura efter påmindelsen er tastet ind i Visma, sender de selv rykker 1, 2 samt inkassovarsel. Hvis det ikke virker sender de den i retten for mig.

Hvis man ikke er inkassobureau ønsker man som regel at bruge så lidt tid som muligt på den del af debitorplejen - kunderne skal sgu bare betale, længere er den altså ikke.

Selv er jeg rimelig hårdt ramt af manglende betalinger i 2010 - jeg har kort fortalt aldrig oplevet noget lignende. Det er brandærgeligt, og gør at vi er nødsaget til at møde visse nye kundeemner om at møde os med en upfront-betaling. Der er ikke nogen der har sprunget fra endnu, men det gør mig ondt at starte en relation med mistillid.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:50

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Det lyder som et super program du har !!! :-)

Typisk ringer jeg til kunden dagen efter forfald eller et par dage senere hvis jeg har haft travlt.

Siger kunden ja og amen forventer jeg så at pengene indgår en af dagene. Hvis ikke de indgår taster jeg fakturaen ind i Visma Collectorsonline hvorefter de sender en venlig påmindelse ud som er gratis for kunden.

Jeg låser kunden i mit debitorsystem så jeg ikke kan postere på hans konto uden videre. Hvis betalingen så indgår på min konto ved jeg at jeg skal give Visma besked herom.

Hvis kunden ikke betaler sin faktura efter påmindelsen er tastet ind i Visma, sender de selv rykker 1, 2 samt inkassovarsel. Hvis det ikke virker sender de den i retten for mig.

Hvis man ikke er inkassobureau ønsker man som regel at bruge så lidt tid som muligt på den del af debitorplejen - kunderne skal sgu bare betale, længere er den altså ikke.

Selv er jeg rimelig hårdt ramt af manglende betalinger i 2010 - jeg har kort fortalt aldrig oplevet noget lignende. Det er brandærgeligt, og gør at vi er nødsaget til at møde visse nye kundeemner om at møde os med en upfront-betaling. Der er ikke nogen der har sprunget fra endnu, men det gør mig ondt at starte en relation med mistillid.

YesJørgen har fat i det væsentlige.

Fint med en anden indgangsvinkel, hvem orker iøvrigt at bruge mere tid og kraft på en kunde, som ikke allerede har betalt sit udestående.

Har selv pt. kun ca. kr. 5.000,00 i klemme i år, hvilket er ene og alene min egen fejl, da jeg "glemte" at få en forudbetaling på en ny kunde inden arbejdets udførelse.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53

Jeg laver gerne en demo til de, der ønsker at se det :-)

Jeg overvejer at sætte en løsning op, der kan overføre det automatisk til fx Difko eller et andet selskab.

Til Jørgen:

Hvor meget giver du for Visma Collectorsonline?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)